Januárban még arról volt szó, hogy egy évre áll le a termelés a Zaporozsec-gyárban, de most úgy tűnik, már a nyáron újraindulhat az autógyártás. A nálunk egykor Tavria néven forgalmazott autó ötajtós változata volt a Slavuta nevű modell, amely a legolcsóbb autó volt Ukrajnában. Ennek utóda lesz a Slavuta Nova, amelynek első példányát most mutatták meg.

Nem új fejlesztésű autóról van szó, mindössze annyi történt, hogy a Chery Riich G2-es kínai autón lecserélték a márkajelzéseket. Az új Slavuta nem lesz klasszikus olcsóautó, hiszen egyedüliként 1,6 literes, 125 lóerős négyhengeressel kínálják majd, amibe az arrafelé drága prémium üzemanyagnak számító 95-ös oktánszámú benzint kell majd tankolni. Azért döntöttek e mellett, mert ez Euro 6-os tisztaságú, és Ukrajnában 2018-tól amúgy is ilyen autókat kell majd kínálni.

Az ötajtós karosszéria 4 méter hosszú, 179 centi széles és 155 centi magas, csomagtartója 244 literes alaphelyzetben. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltóval kínálják majd az autót a tervek szerint 2,8 millió Ft-nak megfelelő áron – a Zaz gyár képviselői 10 ezer amerikai dollárt mondtak vételárnak. Később egy több mint 130 lóerős, 1,3 literes turbómotor és fokozatmentes automatikus váltó megjelenése is várható.

Eddig is szerelt össze Chery típusokat a ZAZ gyár, most nem csak a nevükre veszik az autót, de a költségek alacsonyan tartása mellett mintegy 50 százalékban helyi, azaz Ukrajnából származó alkatrészekből szerelik össze az autót. A következő két hónapban a Zaz gyár egyik kijevi márkakereskedésében lesz megtekinthető a Slavuta Nova prototípusa, a gyártás megindulásának pontos ideje nem ismert. A kínai Chery azért is kezdett közös munkára az ukrán Zaz gyárral, mert azt szeretnék felhasználni az európai piac meghódításához.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!