A Ford Focus bejelentésekor ismerhettük meg a kompakt modell személyiségeit, amelyek között az Active nevű, szabadidő-autós körítésű változat is szerepelt. Akkor még csak ötajtós karosszériával láthattuk ezt a kivitelt, most pedig – a piaci rajt bejelentése kapcsán – a kombit is láthatjuk.

A legújabb SUV-divatnak megfelelő a narancs színt választották ennek, itt is az ezüst betétes fekete védőszoknyát látjuk a lemezek alsó peremén, a tetősín is fekete, de az ötajtóssal ellentétben nem fényezik feketére a tetőlemezt. Elöl 30, hátul 34 mm-rel nagyobb a hasmagasság a normál kivitelhez képest, és hogy a vezetési élmény a magasabb súlypont ellenére ne szenvedjen csorbát, az új feladathoz hangolták a felfüggesztést.

A Ford Focus Active ugyanazokkal a motorokkal és váltókkal rendelhető, mint a normál kivitel, tehát összkerékhajtás nincs még felár ellenében sem. Annyi extra segítségre számíthat a sofőr, hogy az üzemmódválasztóban Slippery (csúszós útfelületre, azaz sárra, hóra és jégre – csökkentett érzékenységű gázpedál, kevesebb kerék-megforgást enged) és Trail (laza felületre, mint homok – az ABS hagyja meg-megállni a kereket, nagyobb kerékkipörgést enged, csökkentett érzékenységű gázpedál) is rendelkezésre áll.