A Michelin nagyon büszke a Detroiti Autószalonon bemutatott Premier All Season nevű négyévszakos abroncsára, mondván az 60 000 mérföld, azaz 96 450 km garantált futásteljesítménnyel rendelkezik (ha nem egyformák az autó abroncsai a két tengelyen, azaz nem lehet forgatni azokat, akkor csak 30 000 mérföld, azaz 48 270 km az élettartam), és élete során a tapadása is közel állandó szinten marad. Azonban ez utóbbi kijelentés csak nedves körülmények között igaz.

A gyártó állítása szerint „extrém mértékű” szilika és napraforgóolaj került a keverékbe, hogy az még az évek múlásával is megőrizze rugalmasságát, az új gyártástechnológiának köszönhetően ezek elosztása is egyenletesebb a többi Michelin abroncsnál. Ez eddig szép és jó, de ott van a mintázat kialakítása. A futófelület felé egyre szélesebb árkokat használ a Premier A/S, a Michelin ezt most olyan rejtett árkokkal egészítette ki, amelyek a futófelület szélénél találhatóak. Ahogy kopik az abroncs, úgy nem romlik olyan mértékben a vízelvezetés, mint normál esetben, de azt valahogy elfelejtik megemlíteni, hogy ahogy csökken a profilmélység, úgy lesz egyre kisebb az aszfalttal való tapadást biztosító felület nagysága. Lehet, hogy a nedves úton való teljesítmény nem romlik olyan mértékben, mint a vetélytársaknál, de a száraz úton mutatott teljesítményt is ismerni kellene ahhoz, hogy az új EverGrip technológia állásosságáról meg legyen győzve az ember. Az Egyesült Államokban áprilistól lehet megvásárolni a Michelin Premier A/S abroncsot 32 méretben (185/65R15 – 245/45R18 között).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!