Az évtized második felében hajtja végre az elektromos átállást a Peugeot márka, az Inception (a latin Inceptio – kezdet szóból vezetik le) tanulmányautó mutatja meg, mire számíthatunk az eleve akkumulátoros-elektromos autókat tartalmazó jövőben. Egészen pontosan azon belül miféle autóval koronázzák meg a kínálatukat.

Átalakulnak az arányok, több hely jut az utasoknak az 5 méteres karosszérián belül, ráadásul az üvegfelületek méretét is megnövelik, így még tágasabbnak érezni a belsőt – legalábbis vízszintesen. Az 1,34 méteres magasság és a padlóba épített akkumulátor miatt az üléspozíció kifejezetten sportos, azaz nyújtott lábakkal ülnek a padlóhoz közel az utasok. Határozott, egyenes vonalakkal rajzolták meg a külsőt, a kocsi elején lévő panelen és a hátsó lámpáknál olyan stilizált oroszlánkarmokat látni, mint a 9X8-as versenyautón. A kocsi orrán lévő aerodinamikai elem egyben a technikai fedél, az alatt rejtőzik például a töltőkábel és a szélvédőmosó-utántöltő nyílás is. A 20 colos felnik csak hasonlítanak az új 408-as szabadidő-autón látott darabokra, azzal ellentétben az Inception-nél mikroperforált illetve szövet bevonatot használnak.

Összesen 7,25 m2-nyi üvegfelület van a karosszérián, ezeket mind a toronyházaknál használt üvegből készítették – sokkal jobb hőszigetelő tulajdonsága van ennek, mint az autóüvegeknek –, és a NASA által kifejlesztett, az űrhajósok szemvédőjén használt fémgőzöléses bevonatot is kapnak. Utóbbinak köszönhető a sárga és kékes csillogás. A megmaradt karosszériaelemekre felvitt fényezés csak egyrétegű, de így is jó fedést ad – ez a gyártásfolyamatot egyszerűsíti és csökkenti annak környezeti terhelését. Az ajtókban lévő érzékelők képesek felismerni a használót, így az rögtön kényelembe ül, hiszen az autó a tárolt beállításokat (üléshelyzet, hőmérséklet, kedvenc alkalmazások) betölti már ajtónyitás előtt.

Természetesen az i-Cockpit is alaposan átalakult a tanulmány kedvéért, a videójáték-kezelőszervet idéző, Hypersquare névre hallgató volán például csak szükség esetén bukkan elő a műszerfalból. Videójátékhoz szokott vezetőknek könnyen majd megy a paraméterek módosítása a négy darab virtuális – változó tartalmú – gombbal, az okostelefonokon megszokott mozdulatokkal; a többiek meg vagy megszoknak, vagy megszöknek. Az első sorban lévő ülésekről remek kilátás nyílik a külvilágra, ezzel szemben a hátul utazókat a saját digitális buborékjukba próbálják rejteni, a hangulatvilágítás a felhasznált anyagok tervezett fényvisszaverésének köszönhetően sokkal nagyobb hatást ér el, mint a mai rendszerek.

A tanulmány megépítéséhez a formatervező központjából és a beszállítóktól származó műanyaghulladékból készített szálakból szőttek kárpitot, ezt a megfelelő enyvvel nyomás alatt egyesítve tartós és teherhordó anyag jött létre, például a küszöböket is ebből készítették. A padlószőnyeg 100%-ban újrahasznosított poliészterből készítették 3D-nyomtatással, az egyszerűsítés jegyében az ülésváznál használt galvanizált acélt csupaszon hagyták.

A Peugeot Inception technikájáról nagy vonalakban tesznek csak említést, eszerint a 2 hajtómotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye megközelíti a 680 lóerőt, amivel kevesebb, mint 3 másodperces 0-100 km/óra sprint érhető el. A 100 kWh kapacitású akkumulátorral egy feltöltéssel 800 km-t tud menni az autó, a szabványos fogyasztása 12,5 kWh/100 km. A 800 voltos nagyfeszültségű technológia jóvoltából villámtöltéssel 5 perc alatt 150 km-nyi energia vételezhető, de nem kell feltétlenül a kábellel vesződni, mert nagy teljesítményű indukciós töltés fogadására is képes az autó.