A Peugeot Design és a Peugeot Sport mérnökei közösen fejlesztették ki a 9X8 elnevezésű, az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban induló versenyautót, amelynél olyan aerodinamikai csomagot dolgoztak ki, amelynél nincs szükség nagy méretű hátsó szárnyra. Azt használták ki, hogy az új szabályzat szabadabb kezet enged az aerodinamikai elemeknek, azaz új ötleteket is megvalósíthattak.

Az utascella mögé építik be a 90°-os hengerszögű, 2,6 literes lökettérfogatú V6-os biturbót, aminek 680 lóerő a csúcsteljesítménye és hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, az első tengelyen egy 272 lóerős villanymotor található, ami lassításnál energiát is termel vissza – az FIA előírások alapján a rendszerteljesítmény soha nem lehet magasabb 680 lóerőnél. A 900V-os nagyfeszültségű rendszert a Peugeot Sport és a Saft (a TotalEnergies leányvállalata) mérnökei készítik.

Már április óta folyik a hajtáslánc tesztelése, egyelőre próbapadon, de még az idén gyakorlati próbákra is sor kerül. A megbízhatóság fontos szempont, hiszen egy 24 órás versenyen több mint 5300 km-t tesznek meg a leggyorsabb versenyautók, ami megközelíti azt az értéket, amit egy F-1-es versenyautó egy egész szezonban megtesz versenytempóban.