A Panda és az Idea után az olaszok Genfben még egy lapáttal rá is tesznek erre a marketingfilozófiára: a hétköznapokat értékesebbé tevő, intelligens technikai megoldásokkal kialakított autók gyártását célozzák meg.

Genfben ezeket az új elképzeléseket vázolják fel; a legújab filozófiát megtestesítő autók építését tervezgetik. Hogy ezt mindenki el is higgye nekik, a Fiatnak már a standja is kész építészeti műremek, olasz dizájnban megálmodva. A látogatóknak, köztük a híres szupermodelleknek “megengedték, hogy izgatottak legyenek, sőt szinte kötelező ilyen lelkiállapotba kerülni az új autó modelleket csodálva” – jelentette ki a Fiat egyik illetékese. Idén ugyanis biztos, hogy az utóbbiak keltik a nagyobb feltűnést, nem pedig a kifutó sztárjai.

Erre garancia a Fiat legendás 500-ának Retro-tanulmánya a “Trepiúno” (Panda alapokon), mint a hajdani szuperkompaktautó modern interpretációja. Nem kevésbé az új Multipla; a Lancia az Ypsilon és a Phedra közé egy a Fiat-Idea-ját alapul vevő, luxus kivitelű, B szegmensű MPV-t helyezett a palettájára.

És nem kevésbé figyelemfelkeltő az Alfa által bemutatott Crosswagon, amely tulajdonképpen a Sportwagon összkerékmeghajtású
variációja.