Legkésőbb akkor kezdték sejteni az emberek, hogy nem túl jól sikerült konstrukció a Ford 1,6 literes EcoBoost turbómotorja, amikor a cég bejelentette, hogy a 2014-es modellévben az Egyesült Államokban már csak kézi kapcsolású váltóval kínálja az erőforrást, a sokkal nagyobb érdeklődésre számot tartó automatikus váltóval szerelt kombinációban a megegyező teljesítményű, 1,5 literes EcoBoost négyhengerest adja.

De ezzel se szűntek meg a problémák, hiszen most két újabb visszahívást jelentettek be az 1.6 literes EcoBoost-tal kapcsolatban, mindkét esetben az Escape, mifelénk Kuga néven forgalmazott SUV az érintett. Az egyik kampányban 161 000 autó érintett, amelyeknél olaj szivároghat a hengerfejnél, amelynek túlmelegedés és a motortérben keletkező tűz lehet az eredménye – 13 kigyulladást okozott már ez a probléma. Ebből a 161 000 autóból 12 000-et egy másik probléma miatt is muszáj elvinni a szervizekbe, ezeknél üzemanyag-szivárgás következhet be, amely szintén kigyulladáshoz vezethet. Érdemes megemlíteni, hogy volt már visszahívás üzemanyag-szivárgás és a hengerfejnél jelentkező olajszivárgás miatt is – a benzincső és a hengerfej/szelepfedél-tömítés megtervezésének nem kellene problémát okoznia manapság, főleg nem visszatérőt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!