Kirohadt alólam az előző „használós” autó, az utód kiválasztásánál minimum két légzsák, ABS és légkondicionáló szerepelt a kívánságlistán – no meg a veteránautós kötődés miatt az Opel márka, de ez már magánjellegű szövődmény. A használt dízelektől idegenkedem, úgyhogy maradt a benzinmotor: 1,8 liter alá nem érdemes menni a klíma miatt, és kell a hely alkatrészszállítás okán, tehát kombit akartam.

Az utastér állapotán egyáltalán nem látszik a 280 ezer kilométeres futásteljesítmény, ez feltétlenül mellette szólt Az utastér állapotán egyáltalán nem látszik a 280 ezer kilométeres futásteljesítmény, ez feltétlenül mellette szólt

Astrából csak kis motorral (1.4-1.6) és drágán vannak ilyen autók, Vectrából alig akad kombi, úgyhogy megnéztem az Omegát is. Keresésem idején csak egyetlen benzinest hirdettek, amit végül meg is vettem: 2,2 literes, négyhengeres, automatikus váltó, 2002. februári, magyarországi forgalomba helyezés, szinte hajszálpontosan 280 000 km-rel, ami évi 20 ezres futásnak felel meg – ez teljesen reális, az internet meg tele van 100-150 ezret futott dízelekkel…

A futóműben kicserélték a szilenteket, csak az állítást hagyták ki a végén. 2000 Ft volt... A futóműben kicserélték a szilenteket, csak az állítást hagyták ki a végén. 2000 Ft volt…



Végül megalkudtunk 500 ezerben, friss vizsgával, kerék nélkül. A nem gyári könnyűfém felnik közül három szinte javíthatatlanul meg volt ütve, félrekopottak voltak az abroncsok, jobb volt így. A gyöngyösi telephelyre már 4 db 16 colos alufelnivel érkeztem, ezeket 85 ezerért vettem, méghozzá viszonylag keveset futott Michelin Alpine köpenyekkel. A hazautat követően jött egy nagyszerviz a vezérlés és az összes folyadék cseréjével, a futómű és a fék kijavításával, így a kerekekkel együtt már negyedmillió Ft-ot költöttem a vételáron felül a kocsira, de ezzel tisztában voltam a vásárlás előtt is. Csak egy soron kívüli lambda-szonda-csere (35 ezer Ft) borzolta a pénztárcámat, és ekkor kiderült, hogy a katalizátor is el van tömődve, nagy terhelésnél nem tud elég gáz átáramlani rajta, ez
még mintegy 40 ezer Ft lesz. Ja, és még megcsináltatom a teljességgel hatástalan kéziféket is – ezúton is üdvözlöm a vizsgabiztost.

Nincs olajfogyasztás 280 000 km után – ami meglepő egy Ecotec benzinmotornál Nincs olajfogyasztás 280 000 km után – ami meglepő egy Ecotec benzinmotornál

Mennyit fogyaszt?

Egy nagyméretű, benzinmotoros autónál ez szokott lenni az első kérdés. A forgalmi szerint 1610 kg az Omega Caravan, ezt a tekintélyes tömeget mozgatja a 2,2 literes, 144 lóerős benzinmotor, négyfokozatú automatikus váltó segítségével. Az eladó 10,5-11 literes átlagot ígért, ha óvatosan hajtom a gépet, de valamit rosszul csinálok, mert Budapestre ingázva 9,4 l/100 km-rel járkálok, és ez a katalizátorcserét követően várhatóan pár decit mérséklődik még.

Bőven akad parkolási sérülés a karosszérián, de még a gyári első fényt viselik a lemezek Bőven akad parkolási sérülés a karosszérián, de még a gyári első fényt viselik a lemezek

Szóval a félmilliós átírással, nagyszervizzel, alkatrészcserékkel és a parkolási sérülések javításával együtt 1 millióba kerül a végére, és szerintem ez teljesen reális. Csak olyan dolgokat csináltattam meg, amelyeket amúgy is el kellene végezni egy ilyen futásteljesítményű autón. Talán 100-150 ezer Ft-ot spórolok, ha kisebb Opelt választok, mert igazából csak az alkatrészárakon fogtam volna valamennyit, de akkor nem kényelmes plüssfotelben ringatózva élvezem a légkondi hűvösét, és nekem ez megér ennyit.

Olcsóbb lesz cserélni és színre fújni a csomagtérfedelet, mint kijavítani a rohadást Olcsóbb lesz cserélni és színre fújni a csomagtérfedelet, mint kijavítani a rohadást

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!