Három hónappal ezelőtt törtek ki zavargások Kínában a szigetvita miatt, amikor több japán márka kereskedését megrongált a dühös tömeg, és pár nap alatt 1800 japán autót törtek össze. Most már a márkakereskedők is kezdenek elfordulni a japán márkáktól.

Nem csak a hazafiasság miatt, hanem egyszerű üzleti megfontolásból: hiába kínálnak a gyártók jelentős árengedményeket, a vásárlók elmaradnak. Ezen kívül a konkurensek – a General Motors, a Volkswagen és a Hyundai-Kia – jelentős hálózatbővítésbe kezdtek, miután a korábban japán márkákat vásárlók áttértek hozzájuk, több pénzt hagynak a márkakereskedőknél. Ráadásul Kínában nem a családi, egymárkás kereskedések jellemzőek, hanem a többmárkások, így viszonylag könnyedén megy a váltás is. A kereskedések mögött álló pénzügyi befektetőket meg csak a profit érdekli.

Októberben az egy évvel korábbihoz képest 59 százalékkal estek vissza a japán márkák értékesítései Kínában, a piaci részesedésük 7,6 százalékra csökkent – augusztusig bezárólag, tehát a zavargás előtt 19 százalékon álltak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért