Még nem látni a végét annak, mikor érhet véget a félvezető-hiány az autóiparban, ami egy-két kivételtől eltekintve mindenfelé gyártásleállításokhoz vezet, de a helyzet most tovább súlyosbodik. Az egész azzal kezdődött, hogy a japán Ashai Kasei Microdevices gyárában tűz pusztított, majd a koronavírus-válság hatásait rosszul mérték fel az autógyártók. Most március 20-án pedig egy újabb japán üzemben, a Renesas nevű cég Naka városában található gyárában leégett az autóipari félvezetőket gyártó egyik – a termelés kétharmadáért felelős – gépsora, és első becslés szerint három-hat hónapba telik a rekonstrukció. Az előző hónapban bekövetkezett földrengések miatt az üzem már állt három napot, így eleve alacsonyak voltak a készletek, az autógyártók – beszállítóikon keresztül – egy hónap múlva fogják megérezni a gyártáskiesést, amelyet a globális hiány miatt nem is lehet majd bepótolni. Nem csak japán autógyártók érintettek, hiszen a Renesas az autóipari félvezetők globális piacának 30%-át birtokolja.
Noha a tűz mindössze a Renesas termelési kapacitásának mindössze 5%-át érinti, azt nem tudja pótolni a többi gépsoráról, mert az autóiparban a nagyobb igénybevétel (vibráció, jelentős és intenzív hőingadozás) miatt még régebbi technológiával (40-60 nm) dolgoznak, mint a modern szórakoztatóelektronikai eszközöknél (5-7 nm).