Ráfekszik a családi autó-vonalra a Lexus, hiszen a második generációjában már világmodellnek számító LM egyterű után most rögtön 2, 3 üléssorral is elérhető szabadidő-autót prezentált. Sajnos jelen állás szerint egyik se jut el hozzánk: az önhordó karosszériás TX-et helyben gyártják az Észak-Amerikai piac számára, az alvázas GX-et csak a Kelet-Európai piacokon, tehát az EU-n kívül fogják forgalmazni 2024 elejétől.

Nem egyszerűen csak áttervezték a Toyota Grand Highlander karosszériáját a Lexus márka számára, hanem ahhoz új hajtásokat is készítettek, a TX modellhez turbómotort (279 LE/479 Nm), turbómotoros öntöltő hibridet (371 LE/554 Nm) és szívó V6-ost használó plug-in hibrid hajtást (412 LE, 53 km-es elektromos hatótávolság) is kínálnak. Az öntöltő hibrid hajtás F Sport külsővel lesz elérhető, ehhez összkerékkormányzást is adnak, kardántengelyes összkerékhajtással, a plug-in hibridnél elektromos hátsó tengellyel valósítják meg az összkerékhajtást.

A TNGA-K alapra felépített 3 üléssoros karosszériát több ponton is megerősítették (strukturális ragasztó, több hegesztési pont), hogy a nagyobb méretek (hossz 5159 mm, tengelytávolság 2949 mm) miatt ugyanolyan kényelmet és kifinomultságot tudjon, mint a testvérmodellek (NX, RX). A 3 sor mögött a tetőig pakolva 569 literes a csomagtér, a 2 hátsó sor ledöntése után 2747 literes raktér jön létre. A második sorban 60/40 arányban osztott pad vagy 2 kényelmes fotel lehet, utóbbiak között pohártartókat is tartalmazó konzolt helyeznek el. A műszerfal közepén 14 colos képátlójú érintőképernyő trónol, opciós a fel-a-fejjel kijelző és a 23 hangszórós Mark Levinson hifi.

Ideje már a Toyota Landcruiser generációváltásnak, de amíg várunk az új modellre, addig bemutatták annak Lexus-változatát, GX új generációját. Ennél szokatlanul szögletes a vonalvezetés, és kezdettől fogva elérhető az Overtrail nevű felszereltség, amihez 35 col átmérőjű terepmintás abroncsokat adnak.

A vezető a korábbinál jobb kilátásnak örülhet, a műszerfal közepén 14 colos képátlójú érintőképernyőt találunk, ennek az alján vannak a szellőzés fizikai kezelőgombjai, a terepfunkciók vezérlését az előválasztókat melletti kapcsolókkal végezheti a vezető. Opciós a 3. üléssor, a második sor 60:40 arányban osztott padot vagy 2 darab kényelmes fotelt jelent, az első sorban fűthetőek/szellőztethetőek az ülések. Felszereltségtől függően 4 vagy 6 megvilágított USB-töltő van a fedélzeten, pohártartóból 12-t találunk.

A Lexus GX ugyanazt az alvázat használja, mint az LX vagy a Toyota Landcruiser, opciós az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás. Alapfelszerelés az állandó összkerékhajtás Torsen részlegesen önzáró – gombnyomásra zárható – központi differenciálművel, van terepfokozat, kioldható stabilizátorok, elektronikus terepprogramok és terep-körkamera is. A forgalmazás megindulásakor 3,4 literes, V6-os biturbót kap a Lexus GX, amelynek 354 LE/650 Nm a teljesítménye, a váltó 10 fokozatú automatikus, pár hónap késéssel lesz elérhető az öntöltő hibrid hajtás.