Nemrég leplezték le hivatalosan a vászontetős változatot, és épp csak megkezdődött a kupé sorozatgyártása, de a BMW máris az új 8-as sorozat csúcsváltozatát, az M8-ast előlegezi meg nekünk álcázott karosszériával. Néhány meghívott az estorili versenypályán utasként kipróbálhatta már a több mint 600 lóerős biturbó V8-assak szerelt kupét, érdekes, hogy miközben a teljesítményt még nem nevezik meg, a szabványos átlagfogyasztást (10,7-10,8 l/100 km) már közölték.

https://www.facebook.com/BMW.M/videos/vb.165372690166436/1295791523896517/?type=2&theater

„Az új BMW M8 teljesen új szintre emeli szegmensében a menetdinamika, az agilitás és a kormányzási precizitás fogalmát” – nyilatkozta Markus Flasch, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. Mindez nem kis részben a BMW M GmbH széleskörű motorsport-tapasztalatának köszönhető, amelyet a tervezőmérnökök az új BMW M8 fejlesztési munkálatai során részletekbe menően kiaknáztak. Az új BMW M8 kiváló műszaki alapját az új BMW 8-as Coupé adja, amely a maximális menetteljesítményre optimalizált, felejthetetlen vezetési élményre összpontosító, vérbeli sportautók összes ismertetőjegyét magában hordozza: a minimalizált saját tömeg, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti tökéletes terhelés-elosztás, a tengelytávolság hossza és a nyomtávok szélessége, valamint a karosszéria merevsége és a futómű feszessége együtt kivételesen dinamikus oldalirányú és hosszirányú gyorsulást garantál.

Az M GmbH mérnökei a specifikus, elasztokinematikai hangolású futóműalkatrészek mindegyikét továbbfejlesztették, az elektromechanikus BMW M Servotronic szervokormány a tartós versenypályán használatot is bírja. Az új M8 alapfelszereltségének része a BMW M sport fékrendszer, extrafelszerelés a karbon-kerámia rendszer. A 4,4 literes V8-as biturbónál alapfelszerelés a pillangószelepes kipufogórendszer, amelybe mifelénk még részecskeszűrő is kerül. A váltó nyolcfokozatú automatikus, a motor erejét az M xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja a négy kerék felé; az első tengely csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a hátsó kerekek már nem tudják maradéktalanul átvinni az úttestre az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) eközben a mindvégig kontrollált erőcsúsztatásokhoz is nyitva hagyja az ajtót. Sőt mi több, az új BMW M8 vezetői teljes mértékben ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és aktiválhatják a kizárólag hátsókerék-meghajtást is (2WD), amellyel az új BMW M8 egy vérbeli hátsókerék-meghajtású, zabolátlan sportautóként kelti életre a vezetés felülmúlhatatlan, színtiszta élményét. A hátsó tengelybe épített aktív BMW M differenciálmű 0 és 100 százalék között képes változtatni elektronikus záró funkcióját, amellyel még a legextrémebb vezetési szituációkban és a legcsapadékosabb időjárási körülmények közepette is képes tovább fokozni az új BMW M8 kiélezett agilitását.

Ahogyan a hajtáslánc és a futómű-technológia, úgy az új BMW M8 karosszériája is a sorozatgyártás előtti végső fejlesztési fázisban jár már. Nagyméretű légbeömlőkkel ellátott frontrészével, BMW M-specifikus stílusjegyeivel és négy kipufogóvégével már a portugáliai versenypályán tesztelő, álcázott prototípus is egy hamisítatlan BMW M modell benyomását kelti. z új BMW M8 Coupé világpremierje egy sor nagyteljesítményű élsportoló előtt nyitja meg az utat, további két karosszériaváltozat érkezését vetítve előre: az új BMW M8 Cabrio és az új BMW M8 Gran Coupé fejlesztési munkálatai már javában zajlanak.