Nem csak a megjelenésével fog kitűnni a szokványos szabadidő-autók közül a Citroën márka új csúcsmodellje, a C5 Aircross, hanem a technikájával is. Elsőként ez az autó kapja meg azt a technikai csomagot, amellyel a legendás kényelmet nyújtó hidropneumatikus felfüggesztést akarják kiváltani sokkal alacsonyabb költségek mellett. A Progressive Hydraulic Cushion fantázianevű felfüggesztésben az acélrugókat hidraulikus ütközőelemekkel kombinálják, alaphelyzetben csak az acélrugók és a lengéscsillapítók dolgoznak, míg a végálláshoz közelítve szerephez jutnak a hidraulikus csillapítóelemek, amelyek megakadályozzák a kemény „felütközést”, ezzel javítva a komfortot. Mindezt persze elektronikus lengéscsillapítással és ülésekkel (továbbfejlesztett masszázsfunkció is lesz) kombinálva használják majd.

A felfüggesztésen kívül is mindent megtesznek a bent ülők kényelmének biztosítására, az oldalablakok kétrétegűek, különösen nagy gondot fordítottak a motor zajának elszigetelésére, az utastérbe aktívszenes szűrőn keresztül jut be a levegő, ami a 2,5 mikronnál nagyobb részecskéket szűri ki. Tágas utasteret ígérnek a 2,73 méteres tengelytávolságú szabadidő-autónak, meg rengeteg tárolóhelyet, a csomagtérfedél láblendítéssel is nyitható, a 482 literes térfogat egy része a padló alatt rejtőzik. A bővítéshez nem kell előremenni, hátulról állva is ledönthetőek a hátsó támlák.

Továbbfejlesztették az elektronikus vezetési segédeket, a koccanásgátló kamera- és radar érzékelőt is használ, a szintén ezeket használó távolságtartó tempomat a 30-180 km/h tartományban működik. A táblafelismerő által rögzített sebességet gombnyomásra tovább lehet adni a sebességhatárolónak új limitként (lassítania már a sofőrnek kell majd), van sávtartó segéd is, amely a visszakormányzás mellett hangjelzéssel is figyelmezteti a vezetőt, és szintén megpróbálja kormányzással korrigálni a haladási irányt a számítógép, ha a holttérfigyelő figyelmeztetése ellenére akarna sávot váltani valaki. A PSA Csoportnál nem újdonság hogy vetített műszeregységet alkalmaznak.

Összkerékhajtás helyett a többfokozatú beavatkozásra képes Grip Control menetstabilizáló van (lehet) a fedélzeten, amelyhez jelen esetben 19 colos négyévszakos abroncsokat is adnak, illetve létezik lejtmenet-szabályzó is, ami alacsony, akár 3 km/h-s tempóra is be lehet állítani.

Elsőként Kínában indul meg az új Citroën csúcsmodell forgalmazása, ott még 2017 második felében megvásárolható lesz a C5 Aircross 1,6 (165 LE) és 1,8 (200 LE) literes benzines turbómotorral, illetve 2019-től majd itt is elérhető lesz a PSA Csoport új fejlesztésű benzin-elektromos hibrid hajtása, ami 300 lóerős rendszerteljesítményt, virtuális összkerékhajtást és mintegy 60 km elektromos hatótávolságot biztosít majd. Utóbbi lesz minden idők legerősebb sorozatgyártású Citroënje, ami majd az európai kínálatban is megjelenik majd, mifelénk dízelek is választhatóak lesznek, de azokat még nem részletezték. Talán majd a Frankfurti Autószalonon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!