Jelenleg meglehetősen nehéz gazdasági helyzetben van a Lada, alkatrészhiány miatt szó szerint fapados autókat gyárt, azokat is visszafogott darabszámban. Sokan joggal kérdőjelezték meg az izsnyevszki gyár létjogosultságát, ahol a Vesta készült – ennek a sorozatgyártását már régóta Togliattiba akarták vinni, és úgy tűnik a mostani leállást épp erre a logisztikai szempontból észszerű változásra használják. Persze hivatalosan nem mondanak le az izsnyevszki gyárról, ahhoz túlságosan fontos munkaadóról van szó, de önkéntes távozásokkal és a nyugdíj miatt megüresedett munkahelyek be nem töltésével 3000-ről 200-ra csökkentik a dolgozók számát.

Ezzel a minimális személyzettel képzelik el jövőre a gyártás újraindítását, a nagy érdeklődésre számot tartó felfrissített Vesta helyett a Lada első, nagysorozatban gyártott villanyautóját fogják itt készíteni – hivatalosan azért, mert az izsnyevszki óránként 32 autó nem elég a várható nagy kereslet kielégítésére, miközben Togliattiban a B0-sor kapacitása óránként 60 autó. Utóbbi nem más, mint az e-Largus, tehát az eredetileg 2006-ban bemutatott Dacia Logan MCV kombi, amelybe orosz mérnökök építenek akkumulátoros-elektromos hajtást. Erről kevés részletet tudtunk meg, előre kerül a hajtómotor, az akkumulátort több részletben építik be a motortérbe és a padló alá, se teljesítmény-, se hatótávolság adatot nem közöltek.

Az európai beszállítóktól származó alkatrészek hiánya miatt a Largus gyártását teljesen be akarták fejezni, de most mégis jelentős összegeket költenek nem csak az elektromos hajtás, de a nem elérhető alkatrészek pótlására is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az elektromos hajtás finoman se jövőbiztos technológia Oroszországban, az izsnyevszki központú, fél-Magyarországnyi méretű, 1,5 millió lakosú Udmurtföldön jelenleg 10 darab elektromos töltőpont van, és jövőre még 3-at telepítenek – és ezzel már jól állnak infrastruktúra szempontjából… A Lada egyébként 10 évvel ezelőtt mutatta be a Granta alapján készített ELLada típusát, amely a korabeli Renault villanyautó-technikát használta, és kísérleti céllal 100 darabot készítettek belőle.