A NEVS akár már szeptemberben hajlandó lenne újraindítani a termelés a trollhattani Saab gyárban, azonban nem rajta múlik a dolog. Arról van szó, hogy mint minden modern autógyárban, az üzemben igazából csak a karosszériát gyártják, egyébként csak beszerelik a beszállítóktól érkező alkatrészeket.

Utóbbiakból mintegy 200 volt a Saab csődbe kerülése idején, akikkel most új szerződést kell kötnie a NEVS-nek. Ez még nem is jelent nagy problémát, hiszen a partnerek is érdekeltek a termelés továbbvitelében, de néhány esetben idő közben már csődbe ment a beszállító, és jelen pillanatban ezeket próbálják meg helyettesíteni. Jelenleg folyik a munkások felvétele a Saab gyárba, mintegy 200 főt toboroznak, akikkel együtt 400 fős lesz a gyár létszáma. A hírek szerint a két évvel ezelőtt búcsúzott Saab 9-3-as szinte változatlan formában készül majd megint, négyajtós, lépcsős hátú és kabrió karosszériával, és turbós motorokkal. A jelenlegi ütemterv szerint még az idei év végén sor kerülhet a próbagyártásra, és a jövő év elején megindulhat majd a sorozatgyártás is. Olyan két éven belül várható az új Phoenix padlólemezre épülő új autója a Saab márkának, amellyel párhuzamosan tovább folytatják majd a most újrainduló 9-3-as gyártását is. Arról nincs hír, hogy az akkumulátoros-elektromos változat melyik autó alapján és mikor készül majd el.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!