Az Ural teherautógyár több orosz egyetem kutatóival közösen készítette el az Arctic nevű szerelvényt kifejezetten a hideg tájakon való közlekedésre. A jármű érdekessége, hogy a félpótkocsin van egy 100 kW teljesítményű dízelgenerátor, ami nem csak a doboz (lakótér, orvosi rendelő, iroda, mobil konyha stb. lehet) energiaellátását/fűtését biztosítja, de a hátsó kerekeket hajtó 98 lóerős villanymotort látja el energiával. Nehéz terepen így nem csak a vontató 6 kereke, de a félpótkocsi 4 kereke is hajt, így a 10×10-es hajtású Ural Arctic laza talajon (hó, sár) is jól mozog, a gázlómélysége külön átalakítás nélkül 1,3 méter. Van 8 tonna teljesítményű elektromos csörlő is, amit szintén a félpótkocsi generátora lát el energiával. Mind a vontató, mind a félpótkocsi technikáját felkészítették a -50°C-os hőmérsékleten való üzemelésre, a gázolajtartályok és vezetékek fűtöttek. Az óriási kerekek leszerelésével és normál kerekek felszerelésével az Ural Arctic szerelvény már belefér a közúti járműméret-határokba (2,55 méteres szélesség). Most kezdik a prototípus tesztelését, a sorozatgyártást 2024 végén akarják elindítani.