A Celestiq lesz a Cadillac márka imázsmodellje, amelyért alaphangon is 340 000 dollárt kérnek – ennek ellenére nem jelent problémát a tervezett mennyiség értékesítése –, sokkal nagyobb reményt fűznek a piacon a most bemutatott Escalade IQ-hoz, amely egyfelől sokkal tágasabb, másfelől sokkal olcsóbb. Mármint a luxusterepjáró-szinten, hiszen a 130 000 dolláros indulóár abszolút értelemben drágának számít – bár lóerő-arányosan még így is kedvező, hiszen az eddigi márkarekorder Escalade-V 691 lóerőt ad 149 990 dollárért, az Escalade IQ meg 750 lóerőt tud.

Alapterületre nagyjából azt tudja az Ultium műszaki alapra felépített Escalade IQ, mint az Escalade ESV, de a nagy méretű doboz légellenállását 15%-kal csökkentették a mérnökök, a legtöbbet a teljesen sík padlóval és a vezérelt nyitású légbeömlővel nyertek, de azért olyan részeltekre is odafigyeltek, mint az aerodinamikailag optimalizált 24 colos felnik, és hogy a kilincsek mellett az ablakok is belesimulnak az oldalfalba. Széria az UV-ellen védő bevonattal ellátott üvegtető, a LED-es lámpák fényshow-val üdvözlik az utasokat. Opciós az elektromos ajtómozgatás, akár automata funkció is aktiválható, amelynél a sofőr közeledtére feltárul a vezetőajtó. A Luxury külsőnél szálhúzott alumínium, a Sport esetén fényes fekete karosszériadíszeket használnak. A karosszéria hossza 5697 mm, szélessége behajtott tükrökkel is 2167 mm, a magasság 1934 mm és ehhez 3460 mm-es tengelytávolság tartozik.

A nagypanelos műszerfalon az 55 colos képátlónyi képernyő mintegy 2/3-a jut a sofőrre és a központi érintőképernyőre, a fennmaradó rész az anyósülésen utazó utasé, aki a Google szolgáltatásait is használhatja menet közben. Az első ülések közötti konzolon lévő 11 colos képátlójú érintőképernyővel váltják ki a fizikai kapcsolókat, és van egy forgókapcsoló is a vezérlés megkönnyítésére. Az Executive hátsó sor 2 fűthető, szellőztethető, masszázsfunkciós fotelt jelent, amelyekhez 12,6 colos képátlójú monitorok tartoznak, illetve 2 darab indukciós töltő és 2 darab USB-C töltő. A feláras AKG hifi 19 hangszórós, aztán ott az AKG Studio Reference hifi 36 hangszóróval, és utóbbi 40 hangszórós rendszerré bővül az Executive ülések választásával, hiszen azok fejtámlájába is kerülnek hangsugárzók. Az európai konkurenciával megegyező minőségérzetet ígérnek, például elérhető lesz hátulról megvilágított fabetét is, amelynél lézergravírozással vékonyítják el hátulról annyira a fát, hogy azon keresztül látható legyen a mögöttes fényforrás.

Az utastérben 3 üléssort helyeztek el, de érdemes megemlíteni, hogy itt – a belső égésű motorral szerelt testvérekkel ellentétben – nem teljes értékű a 3. sor, amíg az Escalade (5,38 méter) esetén 886 mm a térdhely leghátul, az Escalade ESV-ben (5,76 méter) 930 mm, addig az Escalade IQ-ban (5,7 méter) mindössze 765 mm. A csomagtérre már nem lehet panasz, hiszen a 3. sor mögött 690 liter a tér, a 2. sor mögött 1958 liter, míg az első ülések mögött 3374 liter – és ehhez még hozzájön az autó orrában kialakított 345,5 literes csomagtér!

Természetesen ott van a fedélzeten az előfizetést igénylő Super Cruise önvezető rendszer, ami több mint 640 000 km-nyi észak-amerikai főútvonalon képes átvenni az irányítást a sofőrtől, de számos vezetőtámogató rendszer segíti az ember munkáját egyéb körülmények között is. Csak 2 hajtómotoros összkerékhajtással kínálják a Cadillac Escalade IQ-t, a rendszerteljesítmény normál módban 689 LE/834 Nm, Velocity Max üzemmód választásakor 760 LE/1063 Nm – a 0-96 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 5 másodpercig tart, és 3,6 tonnás utánfutót húzhat az autó. 24 modulból áll össze a 200 kWh kapacitású akkumulátor, ami 724 km-es szabványos hatótávolságot biztosít. Töltési teljesítmény helyett azt mondták, hogy a 800 voltos nagyfeszültségű rendszer megfelelő töltőoszlopon 10 perc alatt képes 161 km-nyi energia vételezésére, a fedélzeti töltő 19,2 kW teljesítményű.

A Cadillac Escalade IQ megkapja a Hummer EV pickup különleges összkerék-kormányzását, az oldalazást jelen esetben a szűk parkolóhely megközelítésére lehet használni, de a fordulókör átmérője is 12 méterre csökken. Alapesetben 175 mm-es a hasmagasság, a légrugózás ezt képes 50 mm-rel csökkenteni a fogyasztás (légellenállás) csökkentésére, gombnyomásra 25 mm-t lehet emelni a karosszérián. A Cadillac villanymotoros óriás szabadidő-autója 2024 nyarán kerül majd az utakra.