A Bonneville kiszáradt sóstó medrében a Speed Week keretében került sor a rekorddöntésre, amely során egy, a Volkswagen által erősen módosított Jetta Hybridet vezetett a Motor Trend újság egy szerkesztője, Carlos Lago.

A gyár nem részletezte, milyen módosításokat hajtottak végre az eredeti autón, azon kívül, hogy igen komoly bukókeretet kapott a minden felesleges dologtól megszabadított utastér, keskenyebb gumikat és teljesen sík keréktárcsákat is kapott a Jetta Hybrid. A motorról annyit tudunk, hogy maradt a benzinmotor lökettérfogata, de azt már nem árulták el, mekkorára növelték a teljesítményét, és hogy az elektromos hajtáson változtattak-e.

A motort-váltót egyébként a wolfsburgi mérnökök építették át, arról pedig az A-Salt Racing és a Volkswagen kaliforniai fejlesztőközpontja gondoskodott, hogy az autó megfeleljen a Southern California Timing Association által támasztott előírásoknak. Egyelőre egyébként csak nemhivatalos rekord a 298,363 km/óra, hiszen még nem indult meg a Jetta Hybrid sorozatgyártása, a kereskedelmi rajtot követően újra visszaviszik az autót a Bonneville sóstó medrébe, és újra lemérik. Addig azonban még biztos csavarnak egy keveset a teljesítményén, hogy meglegyen a 300 km/óra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!