Amíg az STLA Medium nevű műszaki alapot a meglévő EMP2-es padlólemez alapján készítették el, addig a most bemutatott STLA Large teljesen új fejlesztés – ennek köszönhetően lényegében bármilyen hajtásmód megvalósítására alkalmas. Nem csak akkumulátoros-elektromos hajtás (400 vagy 800 voltos nagyfeszültségű rendszer), de belső égésű motor, illetve ahhoz kapcsolódva öntöltő- és plug-in hibrid hajtás fogadására is alkalmas, első, hátsó vagy összkerékhajtás is megvalósítható – nem csak villanymotorokkal, de hossz- és keresztirányú beépítéssel a belső égésű motorokkal is. Az elektromos hajtást a villanymotort, a teljesítményelektronikát és az áttételt magába foglaló egységekkel valósítják meg, az akkumulátor-technológiában való fejlesztéseket is gond nélkül fogadni tudja az új technika. Kapacitás tekintetében 85-118 kWh közötti akkumulátorokat említenek, amivel személyautóknál akár a 800 km-es hatótávolság is realizálható lesz.

Méret tekintetében a 4764-5126 mm-es hosszt, az 1897-2030 mm-es szélességet, a 2870-3075 mm-es tengelytávolságot, a 140-288 mm-es hasmagasságot adták meg – annak köszönhetőek ezek a meglepően pontos számok, hogy azt is elárulták, hogy 8 autónál fogják használni az STLA Large alapot. Elsőként Észak-Amerikában lehet majd találkozni az erre épülő autókkal, az új Dodge Chargerrel és a Jeep Wagoneer S-sel, majd az Alfa Romeo, a Chrysler (Airflow) és a Maserati következik; 2024-2026 között jön a 8 újdonság.