A Stellantis célja, hogy rövid időn belül mindössze 4 műszaki alapra építse fel autóit: a CMP/eCMP alapból lett mára az STLA Small, az EMP2-es helyére érkezik a most bemutatott STLA Medium, az STLA Large lesz a különleges és/vagy nagy méretű modellek alapja (Maserati, Alfa Romeo, stb.), és az Észak-Amerikai piac számára klasszikus alvázat is készítenek STLA Frame néven. Az STLA Medium bemutatkozó sajtóanyagában ugyan csak a villanymotoros hajtás előnyeit ecsetelik, de egy félmondat erejéig azért ott szerepel, hogy „multienergiás” alapról van szó – csakúgy, mint az általa váltott EMP2-es alap, amely belső égésű motorral, öntöltő/plug-in hibrid, illetve akkumulátoros-elektromos hajtással is létezik.

Annyiból új a mindössze 2 év alatt elkészített STLA Medium, hogy megpróbálták jövőbiztossá tenni azzal, hogy az alkalmas a jövőben várható akkumulátor-technológiai fejlesztések befogadására is, illetve az online frissítésekkel folyamatosan fejlődik majd az autó tudása – illetve előfizetéses szolgáltatásokkal folyamatos bevételi forrást tud generálni a gyártó –, legyen szó a szórakoztató elektronikáról vagy épp a vezetőtámogató rendszerekről. A 400 voltos nagyfeszültségű rendszer percenként 2,4 kWh villámtöltésre teszi képessé az autót, legfeljebb 98 kWh kapacitású akkumulátort használnak majd, amivel 700 km-t meghaladó szabványos hatótávolság lesz realizálható, lesz kisebb akku 500+ km-es hatótávolsággal. Alapvetően elsőkerékhajtású az STLA Medium műszaki alap, de hátsó villanymotorral összkerékhajtás is megvalósítható, 218-388 lóerős rendszerteljesítményt ígérnek a villanyautóknak. Méret tekintetében 2,7-2,9 méteres tengelytávolság, 4,3-4,9 méter közötti karosszériahossz jellemzi majd az STLA Medium alapra épülő autókat.