Még 2020. novemberében láthattuk először a Civic 11. generációját megelőlegező tanulmányt, a szériaváltozat 2021. április végén debütált, hamarosan pedig Európában is elérhető lesz a kompakt autó új generációja. Az első sajtófotókon és -videókon ötajtós karosszériával látjuk az új modellt, amelynek karosszériájáról elárulták, hogy 2,5 centivel került lejjebb a motorháztető, az alacsonyabban futó övvonal jóvoltából nagyobbak az ablakok.

A 35 mm-rel hosszabb tengelytávolság és a szélesebb nyomtávok jóvoltából tágasabb utasteret tudtak kialakítani, a csomagtérfedél műanyagból készül és ötödével könnyebb az előző generációs modell fém ajtajánál. A külsőhöz hasonlóan a belső is letisztultabb lett, a központi érintőképernyő 9 colos képátlójú, vezetéknélküli Android Auto és Apple CarPlay csatlakoztatást kínál a fejegység, Elegance és Sport felszereltségnél 8, Advance-nál 12 hangszórós a hifi.

– Egy új Civickel szemben mindig nagyok az elvárások, mi pedig ezúttal is igyekeztünk a maximumot nyújtani. Az új nemzedék pozitív hatással van a vezető és az utasok testére, lelkére, no meg hétköznapjaira is – mondta el Tomoyuki Yamagami, a vadonatúj Civic e:HEV fejlesztéséért felelős gárda vezetője. – A modern vásárlók olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek lenyűgözően stílusosak, magával ragadó vezetési élményt nyújtanak és nagy használati értékkel dicsekednek, mi pedig, legmodernebb műszaki megoldásainkat és innovatív gondolkodásmódunkat kihasználva, pontosan ilyen autót építettünk. Hála az iparági elsőnek számító e:HEV-technológiának és a fejlett menetbiztonsági eszközöknek, a vadonatúj Civic tökéletes választás azon vásárlóknak, akik szeretnék kihasználni az elektromos autózás nyújtotta páratlan előnyöket. Hiszem, hogy a jelenlegi és a jövőbeni Honda-vásárlók is meglepődnek majd, mekkora változáson ment át a Civic. – zárta sorait.

Európában csak e:HEV öntöltő hibrid hajtással lesz megvásárolható a Honda Civic, a 2,0 literes szívómotort használó rendszer csúcsteljesítménye 184 LE/315 Nm – ez a kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye. Az első példányok csak 2022 őszén érkeznek meg hozzánk, később részletezik majd a hajtást, illetve egyelőre annyit mondanak, hogy 5,0 l/100 km alatti szabványos átlagfogyasztást céloztak meg.