Christian von Koenigsegg 20 évvel ezelőtt dobta piacra első, saját fejlesztésű szuperautóját, amelyet most visszahoznak. Egyedül a megjelenés utal az egykori CC8S-re, a CC850 megkapja a márka legújabb fejlesztésű technikáját, így kiérdemli a TWMPAFMPC rövidítést, azaz: The World’s Most Powerful And Fastest Manual Production Car. Az egyébként robotizált vezérlésű váltót jelen esetben 6 fokozat kiválasztását lehetővé tévő karral lehet vezérelni manuálisan, még kuplungpedál is van, üzemmódtól függ, hogy a rendelkezésre álló 9 áttétel közül épp melyikek közül választ a sofőr. A legszebb, hogy nem kellően finom kuplungkezeléssel le lehet fulladni, extra csavar a történetben, hogy van automata üzemmód is, amikor a kuplungolást és a kapcsolást is átveszi az elektronika…

Az ülések mögött a márka saját fejlesztésű, 5,0 literes V8-as biturbója dolgozik, amelynek jelen esetben 1385 LE és 1385 Nm a teljesítménye ha E85-ös üzemanyaggal használják, és ennek mindössze 1385 kg tömegű autót kell mozgatnia. Ennél azért több száz lóerővel is többre lenne képes a blokk, de szándékosan kapott fizikailag kisebb méretű turbófeltöltőket, hogy alacsonyabb fordulaton erősebb legyen, ami abban az esetben javítja a vezetési élményt, ha épp nem padlógázon gyorsít a sofőr – az igazság szerint a közúti vezetés 99,99%-a ilyen. A Koenigsegg CC850 gyártását azt követően kezdik meg, hogy az aktuális megrendeléseket teljesítik, 50 példányt készítenek belőle.