Korábban már bejelentették, hogy plug-in hibrid hajtással is választhatóak lesznek az Audi nagyméretű típusai, a sort az A7-es nyitja, amelynél TFSI 55 e jelzéssel jön az új hajtáslánc. Ebben a 2,0 literes turbómotor 255 lóerős változata és egy 143 lóerős villanymotor hajt be a hétfokozatú, duplakuplungos váltóba, ami aztán quattro hajtáson át továbbítja az erőt a kerekek felé. A rendszerteljesítmény 367 lóerő és 500 Nm, ami 5,7 másodperces 100-as sprintre elég. A csomagtérpadló alá épített 14,1 kWh kapacitású akkumulátorral 40 km-es elektromos hatótávolság realizálható, az elektromos csúcssebesség 135 km/óra.

Ez mind szép és jó, de egy kicsit háttérbe szorul amiatt, hogy ezzel együtt jelentették be az RS7-es csúcsmodellt is. Túlságosan nagy meglepetés nincs azok után, hogy nemrég megismerhettük az RS6-os kombit, itt azonban az eleve sportosabb megjelenés miatt jobban helyénvalónak tűnik a 40 mm-rel kiszélesített karosszéria az élesebb első lökhárítóval és a továbbra is furcsa diffúzor-betéttel.

Az ötajtós kupénál is 600 lóerővel és 800 Nm-es nyomatékkal rendelkezik a 4,0 literes V8-as biturbó. Ez 3,6 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a 0-200 km/óra 12 másodperc alatt letudható, a végsebesség 250, 280 vagy 305 km/óra pénztárcától (alap, dynamic vagy dynamic plus csomag) függően. A fogyasztást 48V-os lágy-hibrid rendszer mérsékli, széria még a légrugós felfüggesztés, extraként kérhető acélrugós RS Sport felfüggesztés, szintén feláras az összkerék-kormányzás.