Leginkább azzal küzd dél-koreai márka belépőmodellje, hogy az emberek nem ismerik a típust. Márpedig a kis kategóriás szabadidő-autók a piac egyik leginkább pezsgő szegmense, rengeteg az újdonság ebben a kategóriában, amelynek közepén helyezkedik el a Tivoli a maga 4,2 méteres hosszával. Ahogy az elvárható, látványos lemezhullámokat rajzoltak a formatervezők az oldalfalra, és itt van az elengedhetetlen, fényezetlen fekete műanyagból készített védőszoknya is a karosszéria alsó peremén, de a mindössze 167 mm-es hasmagasság alapján nyilvánvaló, hogy nem igazi terepjáróról van szó. Mondjuk itt legalább felár ellenében (499 ezer Ft, benzinmotornál rögtön a hatfokozatú automatikus váltót is meg kell venni mellé 449 ezerért) választható összkerékhajtás, ami sok konkurensnél egyáltalán nem létezik.

Gombrengeteggel küzdünk a középkonzolon, a praktikus tárolókat az alsó részen kell keresni. Fotó: Lővei Gergely

Ezüstszürke és fényes fekete felületek próbálnak színt vinni az egyébként szürke belsőbe, utóbbiban rejtették el az apró felületű, csíkszerű gombokat, amelyeket egyszerűen nem lehet úgy eltalálni, hogy közben ne tapogassuk össze jól láthatóan a műszerfalat. Vannak jól használható és értelmetlen tárolási lehetőségek is, az utas előtti nyílásból szinte minden kiesik, legkésőbb akkor, amikor kanyarodáskor oldalra csúszik. De nem kell megelégedni ennyivel, fekete, bézs vagy piros színű bőrkárpitot is lehet rendelni, utóbbi esetben még a műszerfal burkolata is piros lesz. Elöl kényelmesen el lehet férni, a második sor is tágas két személynek, de akár hárman is bátran helyet foglalhatnak itt, hiszen a majdnem teljesen sík padló miatt a lábaknak elég hely jut. Az ülőlapok magasan vannak, természetes testtartásban lehet utazni. Elsőkerékhajtásnál a csomagtér alaphelyzetben 423 literes, sajnos nem csak a térfogata, de a rakodóperem is nagy. Ráadásul a fényezett lökhárítót semmi nem védi, úgyhogy be- vagy kiemelés közben ne azon pihentessük a poggyászt.

Beszálláskor a sárra kell vigyázni, összekenhetjük a lábszárat. Sok a hely a második sorban, a padló is szinte teljesen sík

Az 1,6 literes benzinmotor például nem csak tempós haladáskor, a gázpedált kíméletlenül taposva hangos, de városi tempónál is ez a meghatározó. A felfüggesztés kemény hangolása (amiben minden bizonnyal szerepet játszott a nagy átmérőjű felni a peres abroncsokkal) miatt a magyar utakon bizony sokat bukdácsol a Tivoli. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az 1,6 literes, 128 lóerős szívómotor ugyan szívesen pörög, de ettől még nem lesz sportos a vezetési élmény. Ehhez egyszerűen nem eléggé nyomatékos, és a kormányzás sem támogatja ezt, még úgy sem, hogy az elektromos szervót a legkisebb rásegítést adó állásba kapcsoljuk. Valamiért ezt a sportos hangulatot erősíti a műszerfal megvilágítása is, az órák peremén adott a vörös-fehér színkombináció, a mutatók tövében lévő fény hatféle színű lehet – hiába adott a lehetőség, ha nem a fehéret vagy pirosat választjuk, zavaróan kusza a megjelenés.

Magas rakodóperem, bővítésnél lépcső – hiányzik a polc. Pótkerék és KRESZ-tartozékok utaznak a padló alatt

Alapáron 5 év garanciát vállal a forgalmazó a Tivolira, ami a kategóriában párját ritkítja, ennek ellenére drágának számít. A vetélytársak is hasonló listaárakon kelletik autóikat, azonban ott esetenként több száz ezres állandó kedvezményt is kínálnak, amellyel nem tud versenyezni a dél-koreai típus.

A fekete tetővel együtt adják a 18 colos felniket, amivel nagyon kemény a rugózás

Tetszett
• tágas utastér
• nagy csomagtér

Nem tetszett
• zajos motor
• kemény futóműhangolás
• drága

Összegzés
Zajos motorjával, kemény futóművével nyers benyomást kelt, pedig tágas karosszériájával többre hivatott a Tivoli. Hiába a jó garancia, ha a vetélytársak aláígérnek.

Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Összlökettérfogat: 1597 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 94 kW (128 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 4600/perc
Hossz./szél./mag.: 4195/1795/1590 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1555/1555 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1270/540 kg
Csomagtér: 423-1115 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,2 s
Max. sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 8,6/5,5/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás. 154 g/km
A modell alapára: 4 590 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!