1016-ban 142 002 db használt import személyautó állt forgalomba Magyarországon, ami 15,8%-os növekedést jelent a 2015-ben jegyzett 122 620 példányhoz viszonyítva. Ismét jókora lépést tett tehát a szegmens, különösen a 2014-es 96 733 darabos behozatalhoz mért 46,8%-os bővülés (+45 269 db) mellbevágó! Nem vitás, új autót akar a magyar vásárló, vagy legalábbis olyat, ami számára új. Az importbiznisz csatornái egyre inkább bejáratottak, ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy az általában csillogó, csábító külső gyakran csalódást keltő tartalommal párosul. Különösen igaz ez az elfedett, szándékosan fátyolozott múltra, leginkább a kilométer-számlálóval kapcsolatos csalások, a küszöbön álló nagyjavítások eltitkolása és a karambolos előélet kozmetikázása okoz fájó kellemetlenséget a jóhiszemű kuncsaftoknak.

A kompakt Focusból főként a második generáció 2008 utáni modelljeit hozzák be a vásárlók

A tavaly hazánkba érkezett autók zöme alsó-középkategóriás (25,05% piacrész) típus volt, szorosan a nyomában a klasszikus középkategóriás (21,97%) modellekkel és a családi egyterűkkel (17,84%). A dobogósok mögött a kisautók állnak 13,31%-os részesedéssel, míg az újaknál hasító (29,23%) SUV-kategória képviselői használtként nem olyan népszerűek, itt csupán 7,34% a teljes piacra vetített arányuk. A sort az üzleti autók (5,13%) és a sportkocsik (3,51%) folytatják, bár utóbbinál némi képzavart okozhat, hogy pl. a „jogos” besorolással élő Ford Mustang és Porsche 911-es mellett többek között a VW Golf kabriót, a VW Passat CC-t és a Citroën C3 Plurielt is itt veszik számításba. A városi miniknek (2,94%) és a furgon-alapú buszlimuzinoknak (2,24%) is jut egy-egy szeletecske a sikertortából, a lista végén pedig a luxusautók tanyáznak (0,66%). Az eleve szerény importigény itt 2015-höz képest tovább csökkent (-0,08%).

Tavaly olyan típusokból is forgalomba állt egy-egy példány hazánkban, mint a Fiat 128-as, a Lada 2107-es, a Poski Fiat 126P, a Škoda 1000MB, a Zaporozsec és a Volga M24-es

A használt piac trendjét formáló típusok abszolút listáján a középkategóriás Volkswagen Passat áll az élen, megelőzve a kompaktokat képviselő Ford Focust és a márkatestvér Golfot – bővebben lásd a táblázatban.

Slágerlista
Lássuk, mely modellek alakították a 2016-os top 10-es abszolút rangsort!
1. VW Passat 5591 db 17,92%*
2. Ford Focus 5181 db 14,57%
3. VW Golf 4893 db 13,76%
4. BMW 3 4620 db 14,81%
5. Audi A4 3592 db 11,51%
6. Opel Zafira 2803 db 11,06%
7. Mercedes A 2679 db 7,53%
8. Mazda6 2452 db 7,86%
9. Opel Corsa 2372 db 12,55%
10. Ford Mondeo 2303 db 7,38%
*kategórián belüli piacrész

Adatforrás: Carinfo, Datahouse, KEKKH

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!