A befektetők üdvözölték a Ford radikális lépését, miszerint a márka a változó vásárlói igényekre reagálva nem fordít több pénzt a személyautók fejlesztésére az észak-amerikai piac kapcsán, ahol egyedül a Mustang és az arrafelé jövőre – kínai importból – érkező Focus Active marad meg ilyen modellként a kínálatban. A Fiesta, a normál Focus, a Mondeo-testvér Fusion és az egy számmal nagyobb Taurus nem kap utódot, két év múlva a kínálat 90%-ban szabadidő-autókból, terepjárókból és haszonjárművekből áll majd az Észak-Amerikai piacon. A Focus azonnali hatállyal búcsúzik, azaz kiárusítják a raktárkészletet, a Taurus gyártásával jövő márciusban, a Fiestával jövő májusban állnak le, a Fusion jelenlegi formájában még 3-4 évig piacon marad.

Még három-négy évig piacon marad az USA-ban a Fusion, a mi Mondeónk testvérmodellje

Ezzel párhuzamosan arról is szó van az első negyedéves számokat ismertető pénzügyi jelentésben, hogy többet költenek az alternatív hajtások fejlesztésére, 2022-re már 16 akkumulátoros-elektromos autójuk lesz, az F-150-es pickup, a Mustang, az Explorer, az Escape (Kuga) és a jövőre érkező Bronco is készül majd benzin-elektromos hibrid hajtással. Európát ez a döntés annyiból érinti, hogy megkérdőjeleződik a 2012-ben bemutatott, 2014-től árusított Mondeo-utódlása, hiszen azt eddig az észak-amerikai részleggel közösen készítették, de ott most felhagynak a projekttel, ami pár éves késést eredményezhet. A Fiesta és a Focus esetén pedig más – kínai, indiai és latin-amerikai – részlegekkel dolgoznak majd szorosabb együttműködésben az európai fejlesztők.

Jövő májustól lehet majd megvásárolni az USA-ban a Kínából exportált Focus Active-ot