Az viszont már egyáltalán nem jó hír, hogy amíg Nyugat-Európában 17,3 százalékos a forgalomszűkülés (januárban 26,5 százalék volt), addig az új tagállamokban a januári 34 után még mindig 30,3 százalékos a zuhanás.
Örvendetes ugyanakkor, hogy a második hónapban a legtöbb autóipari csoport jelentősen csökkentette elmaradását a bázishoz képest, csak a Daimler és a BMW csoport tartotta a januári 29 százalék körüli, a Peugeot Citroën pedig a 25 százalékos elmaradását a 2008-as adatokhoz viszonyítva.
Egész Európában csupán négy márka növelte eladásait a tavaly februárihoz képest. Az Alfa Romeo 23 százalékkal, 7500-ra, a Hyundai 20 százalékkal, 26 ezer fölé, a Jaguar 12,3 százalékkal, 1163 darabra, a Suzuki pedig 0,6 százalékkal, 20 ezerre bővítette értékesítését.
Ami Magyarországot illeti: a januári 52 százalékos piacszűkülés után a múlt hónapban csupán 46 százalékkal kelt el kevesebb személyautó: 7146 a 2008. februári 13 332-vel szemben.
Az élmezőnyben jelentősen módosult a sorrend, hiszen az esztergomi gyár indulása óta mindig piacvezető poszton állomásozó Suzuki ezúttal csak a harmadik az Opel és a Ford mögött. És arra sem volt példa, hogy a Nissan a toplistán legyen. Ezek az értékesítési adatok nyilvánvalóan azzal vannak összefüggésben, hogy az importőrök december közepétől március végéig 15-30 százalékos árengedményt hirdettek, hogy megmozdítsák a még az „olcsó” euró idejében a gyáraknak kifizetett készletet, ami a válság miatt nem akart elkelni. A JATO prognózisa szerint márciusban is a februárihoz hasonló mennyiségű új kocsi kerülhet forgalomba, ugyanakkor a kereskedők arról tájékoztatták lapunkat, az új és használt autók forgalma már csaknem megegyező.