Az 1978-ban bemutatott eredeti Golf GTI utódja sportos belső- és külső kiképzést, dinamikus motorteljesítményt valamint kompromisszumok

nélküli vezetési élményt ígér. Az autóba szerelt 2.0 literes FSI motor teljesítménye 200 lóerő, amely 280 Nm-es nyomatékát az 1.800 és 5.000 1/min fordulat közötti tartományban adja le. A négyhengeres motorhoz szériatartozék a 6-fokozatú váltó.
A 8,0 literes vegyes fogyasztású motor 7,5 másodperc alatt gyorsítja a VW Golf GTI-t 100 km/óra sebességre. Az opcióként rendelhető dupla tengelykapcsolós (DSG) váltónál ez az érték még kedvezőbb: mindössze 6,9 másodperc.

A sportos külső megjelenésről a vörös keretbe foglalt fekete hűtőrács, spoilerek, dupla kipufogócső, 17 collos könnyűfém felni, speciális kiképzésű lökhárító és sötétített fényszóróház gondoskodik. A belső kiképzésnél kiemelendő a stabil oldaltartást biztosító sportülés, a háromküllős, bőrborítású kormánykerék, az alumínium dekorelemek és a sötét tetőkárpit.

Az alapfelszereltség igen bőséges, hiszen klímaberendezés, multifunkciós kijelző, első lábtérvilágítás, esőszenzor, automatkus abroncsnyomás-mérő is helyet kap az autóban, hogy csak a legegyedibbeket említsük.

A 15 milliméterrel leültetett sportfutómű mellett 6 légzsák, ESP menetstabilizátor, ütközéskor aktív fejtámlák gondoskodnak a vezetés élményéről és a biztonságról.

Az 1976-ban bemutatott, 110 lóerős Golf GTI-ből eredetileg csak egy limitált darabszámú, 5000 darabos szériát akartak legyártani, de a 182 km/óra végesebességű modell végül hihetetlen karriert futott be: gyártásának leállításásig 1,5 millió darabot adtak el belőle világszerte. Az új Volkswagen Golf GTI előreláthatólag 2004 végén érkezik meg hazánkba.