Az egyre népszerűbb melbourni székhelyű fapados szolgáltató, a Jetstar 23 darab Airbus A320 típusú repülőgépből álló flottával dolgozik az ausztrál és az ázsiai légtérben.

Tavaly szintén a Goodyear radiál abroncsai mellett döntött az orosz Aeroflot és a mexikói Mexicana Airlines.

Donald Roulett, a Goodyear marketing menedzsere szerint a légitársaságok a közeljövőben várhatóan átállnak a diagonális rétegzettséggel rendelkező gumikról a költséghatékony radiálra. „Az ártudatosságnak és az érték fokozott elismerésének köszönhetően elérkezett a radiál abroncs ideje” – jelentette ki.

A repülőgépek területén a radiálra való átállás – ami az autóiparban már rég bekövetkezett – Roulett szerint a következőkkel indokolható. „A radiál abroncsok nagyobb tapadást biztosítanak a futófelület számára, emellett különleges terhelhetőséget, ezáltal mindenhol érzékelhető működési költség csökkenést is jelentenek. A Goodyear Flight Radial abroncsok ezen felül 20 százalékkal könnyebbek, mint a hagyományos repülőgép abroncsok” – tette hozzá Roulett.

A fapados légitársaságok piacvezetője, a Southwest Airlines által készített radiál abronccsal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy a repülőgép orránál található kerekeken levő Goodyear abroncsok a vizsgált 133 darab Boeing 737-es és 700-as esetében 28 százalékkal több futófelülettel rendelkeztek a landolás során, mint a diagonál abroncsok.

A Goodyear Szingapúrban, az ázsiai légi bemutatón jelentette be a Jetstarral aláírt, öt évre szóló szerződését. Ugyanitt hozták nyilvánosságra az Egyesült Államok Légiereje által a Goodyear radiál abroncsokon elvégzett teszt eredményeit.

Az F-16 Block 40 vadászgépekkel végrehajtott tesztek során a Goodyear radiál abroncsa 56 százalékkal bizonyult jobbnak riválisánál, a Michelin radiálnál. Az amerikai pilóták főleg az abroncsot leginkább igénybe vevő leszállási tesztekkel mérték le a gumik teljesítményét. A teszt eredménye szerint a Goodyear Flight Radial az eddigi legmagasabb értéket érte el abban a számításban, amelyben a beszerzési árat elosztják az abroncs élettartama alatt megtett fel- és leszállások számával. Az amerikai légierő ennek alapján hozza éves abroncs-beszerzési döntéseit.