Még 2005-ben készült a Škoda Yeti első tanulmánya, és 2009-ben dobták piacra a sorozatgyártású változatot, de ekkor még nem állt le a fejlesztés. 2012-2013 folyamán a mérnökök megépítették a személyautó-alapú pickpot, amelyhez egy Yeti karosszériát vettek alapul, amihez a B oszlop mögött a Caddy Maxi padlólemezért illesztették hozzá, majd eköré teljesen új karosszériát építettek. A prototípust a 2,0 literes TDI 170 lóerős változatával és összkerékhajtással – hátul merev tengelyt használtak – építették meg. A tengelytávolságot 2578 mm-ről 3006 mm-re nyújtották, a hátsó túlnyúlást 985 mm-re nyújtották meg, így a karosszéria 4876 mm-re bővült. A plató 1936 mm hosszú és 1170 mm széles volt, és a szabadidő-autós megjelenésből fakadóan magasak, 625 mm-esek az oldalfalai.