Szakítani a konvenciókkal – erős egyéniséget kíván: a Škoda Roomster új dimenzióba vezet, és a Škoda Auto eddig három – a Fabia, az Octavia és a Superb – modellsorozatból álló kínálatát már első pillantásra is izgalmas, teljesen egyéni negyedikkel egészíti ki.
A nagy belterű modellek története egészen a cseh márka eredetéig, azaz mintegy 100 éves múltra tekinthet vissza. 1907-ben, csupán két esztendővel a Mladá Boleslav-i autógyártás kezdetét követően készült a tágas F-modell, amely bőséges térkínálatának köszönhetően már akkoriban „nagy belterű taxiként” szolgált Bécs és Párizs utcáin.

A Roomster kínálatában három benzines és három dízelmotor szerepel. Alapváltozatként a korszerű háromhengeres szolgál, amely hengerenként négy szeleppel rendelkezik és a Škoda Auto Mladá Boleslav-i motorfejlesztőinek munkája. 1,2 literes lökettérfogatából 47 kW (64 LE) teljesítményt produkál, 112 newtonméteres maximális forgatónyomatéka pedig 3000-es percenkénti fordulatszámnál jelenik meg. A következő lépcsőt a 63 kW (86 LE) teljesítményű, 1,4 literes négyhengeres benzines képviseli, amelynek legnagyobb forgatónyomatéka 3800-as fordulatnál 132 newtonméter. A teljesítménypaletta csúcsán az 1,6 literes benzines erőforrás áll, mégpedig 77 kW (105 LE) teljesítménnyel, illetve szintén 3800-as percenkénti fordulatszámnál ezúttal 153 newtonméter nyomatékkal.

Az 1,4 és 1,9 liter közötti lökettérfogat-tartományba tartozó dízelmotorok közül a két kisebbik háromhengeres konstrukció, teljesítményük 51 és 59 kW (69/80 LE), maximális forgatónyomatékuk 155 és 195 newtonméter, 1600 és 2800 közötti, illetve 2200-as percenkénti fordulatszámnál. A legerősebb dízel a 77 kW (105 LE) teljesítményű négyhengeres, az 1,9 literes családból. Tekintélyes, 240 newtonméteres nyomatéka már 1800-as percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll, s a Roomstert a rugalmasság valóságos bajnokává avatja. Ötödik fokozatban ugyanis mindössze 12,9 másodpercet igényel a 80-ról 120 kilométer/óra sebességre gyorsításhoz, míg negyedikben ugyanehhez csupán 10,4 másodperc is elegendő.

Motorizáltságuktól függően a Roomster különböző változatai 155 és 184 kilométer/óra közötti csúcssebességet érhetnek el. A 0-tól 100 kilométer/órás tempóig tartó gyorsításhoz 16,9 (1,2 12V HTP) és 10,9 másodperc (1,6 16V manuális sebességváltóval) közötti időtartam szükséges. Mindegyik motorváltozat megfelel az EU4 kipufogógáz-emissziós előírásainak. Az 1,4 literes 59 kilowatt, valamint az 1,9 literes 77 kilowatt teljesítményű dízelmotor dízel részecskeszűrővel szerelt változatban is kapható. A Roomster üzemanyag-tartálya 55 literes. Mindegyik motorhoz ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A legerősebb benzines számára egy hatfokozatú automatikus váltómű is előkészület alatt áll, s várhatóan az év végétől kapható. Az automatikus változat tiptronic-funkciót is kínál, így mind a hat fokozata manuálisan is kapcsolható. Az éppen bekapcsolt fokozat a műszerfal nagyméretű Maxi-DOT-kijelzőjén jelenik meg. Automatikus üzemmódban kétféle program is rendelkezésre áll. A normál program során a váltómű elektronikus szabályzása a kapcsolási pontokat a Roomster sofőrének vezetési stílusához igazítja, s olyan speciális üzemállapotokat is felismer, mint a vontatás vagy az elnyújtott emelkedők. Ekkor az automatikus szabályzás a motorteljesítmény optimális kihasználása érdekében magasabb fordulatszámoknál kapcsol fel. Hasonló érvényes a „Sport” üzemmódra is, amikor a kapcsolási pontok néhány száz percenkénti fordulatszámmal magasabbra tolódnak.

A Škoda Roomster markáns formavilága tulajdonképpen a beltér felosztását tükröző vizuális játék. Az autó dinamikus elejét a márka új arculata határozza meg, erőteljesebb krómszegéllyel keretezett és masszív bordákkal kialakított hűtőráccsal. A simaüveges fényszórók mélyen a sárvédőkbe nyúlnak, formájuk pedig a B-oszlopig futó fénytörési ívet követi. Projektoros halogén fényszórók gondoskodnak a látómező kiváló megvilágításáról, magabiztos és stílusos arculatot kölcsönözve a Škoda nagy belterű modellje számára. Az irányjelzőket a fényszóró-egységekbe építették, s elhelyezkedésüknek köszönhetően oldalról a törvényi előírásokban meghatározott értéknél jóval távolabbról is észlelhetők. A nagyméretű első lökhárító közepén és két oldalán kialakított légbeömlő nyílások erőteljes fellépést kölcsönöznek a Škoda

Roomster számára, a magasabb felszereltségi szintek esetében a két szélső nyílás biztosít helyet a ködfényszórók számára. Az első szélvédő és az oldalablakok vizuálisan közös egységet képeznek, s a jármű elölnézetét így meghatározó harmonikus vonal egyfajta előretekintő sisakmotívumot idéz. Az autó hátulja a mélyről induló és egészen a tetőfelületig húzott ablakfelületekkel egyértelműen eltér az elejétől. Az ablakok kiváló kilátást biztosítanak a hátsó ülés utasai számára, emellett bőséges fénnyel látják el a belső teret, így együttesen valóban kellemes atmoszférát teremtenek az utastérben. E „panorámahatás” különösen a családi utazások során előnyös, a tapasztalatok szerint ugyanis a gyerekek akkor kezdenek unatkozni, ha nem élvezhetik a környező tájak látványát. A hátsó ablakok lehúzásakor még mindig bő tenyérnyi szélességű üvegcsík marad az alsó ablakperem felett, ami biztonságos, mivel csökkenti például a játékok vagy más tárgyak kiesésének vagy épp a kihajolás veszélyét. Minden ablakemelő becsípődésgátló funkcióval is rendelkezik. A nagyméretű és egyenes oldalú hátsó ajtónyílások

kényelmes be- és kiszállást biztosítanak. A külső ajtókilincseket függőlegesen, röviddel a C-oszlop elé, a karosszéria vázszerkezetének borításába építették, így harmonikusan illeszkednek a jármű oldalnézetének képébe. Hátul a magas tetőperem a Roomster kínálta sokrétű szállítási lehetőségekre utal. A karcsú, sarlóalakú hátsó lámpatesteket a D-oszlopban, magasan helyezték el. A helyzetjelző a Škoda Octavia és Octavia Combi modellekéhez hasonlóan C-alakú felületet világít át, a Roomster hátulról így sötétben is egyből a Škoda-család tagjaként azonosítható.