Már 2014 végén bemutatkozott a Ford Galaxy harmadik generációja, a tavalyi év közepén a második S-Max is ismert lett, azonban az első időkben a nyugat-európai piacokra szállított a gyár, ezért csak most érkeztek meg hozzánk a nagy méretű egyterűk első példányai.

Noha méretben és technikában egymáshoz közel állnak egymáshoz, mégis eltérő vásárlóközönséget szólítanak meg a modellek, amíg a Galaxy-t jellemzően alap (Trend) felszereltséggel vásárolják, addig az S-Max-ot csúcs-felszereltséggel (Titanium) és erőforrással – mivel a kereslet indokolja, utóbbiból lesz Vignale változat is. Magyarországon a Galaxy 1995-ös bevezetése óta 1410 darabot értékesítettek hivatalos csatornákon keresztül, míg a 2006-óta megvásárolható S-Max már több, mint 2750 darabnál tart.

A generációváltással együtt az egyterűk is az új Mondeo esetén is használt padlólemezre váltottak, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy immár összkerékhajtás is választható. Az Intelligens Összkerékhajtás 2 ezredmásodperces mintavételi és 0,1 másodperces reakcióidővel dolgozik, a kerekek fordulatszáma és a gyorsulásérzékelők jele alapján automatikusan összezár a hátsó tengely elé épített, elektromágneses vezérlésű tengelykapcsoló – a rendszer lényegében ugyanaz, mint a Kuga esetén, de itt más jelek és program alapján dolgozik az elektronika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Azzal, hogy a hajtóerőt a négy keréken osztja el a rendszer, kevesebb hosszirányú erőt kell átvinnie az első kerekeknek, így például több oldalvezető-erővel képesek megbirkózni, a gyakorlatban ez annyit jelent, hogy nagyobb kanyarsebességet képes elérni az összkerékhajtású autó. A Galaxy és az S-Max családi autó, ezért valószínűleg majd azt érzékelik a sofőrök, hogy mostoha útviszonyok között stabilabb az autójuk. A hazai piaci bevezetés alkalmából tartott rövid vezetés alkalmából is ezt tapasztalhattuk meg a Hungaroringen található tanpályán. Legnyilvánvalóbb a nagy ívű, műgyantán való kanyarodásnál volt érezhető, hogy sokkal gyorsabban lehet úgy menni, 40 helyett 50 km/h környékén kezdett lecsúszni az ívről az összkerékhajtású Galaxy. Emelkedőn, félig műgyantán indulva is egyértelmű volt az összkerékhajtás előnye.

Szóval minden korábbinál többet tudnak a Ford nagy méretű egyterűi, amelyek már megtalálhatóak a márkakereskedésekben. Az S-Max indulóára 160 lóerős benzinmotorral 8 625 000 Ft, a Galaxy-ért 160 lóerős benzinmotorral legalább 9 625 000 Ft-ot kell fizetni. A 150 vagy 180 lóerős dízelhez választható összkerékhajtás felára mindkét modell esetén 650 000 Ft.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások