Ahogy az egy kiszolgált versenyautónál megszokott, egyszerű fehér fényezéssel rendelkezett az a Dodge Viper, amelyet még 2010-ben vásárolt meg a Zakspeed Racing-től a mostani tulajdonos. Az autót rögtön a német Heurich Classics műhelybe vitte, ahol nekiálltak a nagy munkának.

Első körben a TÜV felelőseitől kértek egy szakvéleményt, hogy mit is kell módosítani a versenyautón ahhoz, hogy az újra alkalmas legyen a közúti közlekedésre. A prémiumgyártók extralistáit megszégyenítő hosszúságú lett az eredmény, amelyből egy kivonat következik: meg kell rövidíteni az első spoilert, el kell távolítani a diffúzort, módosítani kell a küszöböket, új felnik és abroncsok kellenek, módosítani kell a fékrendszert, az autó rögzítésére alkalmas kéziféket kell beépíteni, meg kell növelni az első kerekek elfordulási szögét, el kell csendesíteni a kipufogót, a motorvezérlést és egyéb elektronikus elemeket ki kell cserélni (emisszió), új ülések (vissza kell rakni az anyósülést is) és biztonsági övek kellenek.

Ezen kívül a szerelők módosították a hűtőrendszert, amely kapott még egy elektromos ventillátort, (száguldás helyett a dugóban araszolásra is gondolni kellett), kicserélték az évek során karcossá vált üvegeket, és a szűzfehér karosszériát újra versenyszínekbe öltöztették. Az 1998-ban gyártott Dodge Viper GTS-R-t ugyanis még 1999-ben megnyerte a Nürburgringi 24 órás versenyt, azaz igen büszke lehet a múltjára.

Fényezés helyett fóliázással kerültek fel a régi szponzorok az autóra, a rengeteg extra karosszériaelem és a feliratok pontos passzolása miatt nem volt egyszerű ez a mutatvány, de végül sikerült. A technika egyébként a szelídítés után is ütős maradt: a 6,2 literes V10-es 600 lóerős, megtartották a Tremec 6 fokozatú versenyváltót, miközben a tömeg csak 1350 kg-ra hízott a rengeteg új alkatrész miatt. Az egyelőre névtelenségbe burkolózó tulajdonosa egyébként rendszeresen használni szeretné majd az autót. Még szép, hogy a sebességkorlátozás nélküli autobahnon…

A nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találják.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!