Lendületes befejezés

2015. szeptember 1. (kedd) Lővei Gergely

Új motorokat kap pályafutásának utolsó két évére az aktuális Seat Ibiza, és a fedélzeti menü is sokat javult.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Azt próbálja bemagyarázni nekünk a Seat, hogy a felfrissített Ibiza már nem is autó, sokkal inkább egy helyváltoztatásra is képes okostelefon. Ez azonban csak részigazság, ha másért nem, hát azért, mert a Full Link kapcsolattartásra képes fejegység nem az alapcsomag része, másfelől csak az iOs és Android rendszereket támogatják, a WindowsPhone-használók nem élvezhetik annak örömét, hogy kapcsolatot tudnak tartani autójukkal.


Sokkal hangulatosabb a beltér a színes csomagokkal, az érintőképernyős fejegység iOs és Andriod telefonokkal képes együttműködni Sokkal hangulatosabb a beltér a színes csomagokkal, az érintőképernyős fejegység iOs és Andriod telefonokkal képes együttműködni
A Seat által készített alkalmazás segítségével nem csak utólag tudja elemezni az ember, mennyire gazdaságosan és merre autózott, de azt is le tudja kérdezni távolról, vajon kell-e tankolni. Csak az autógyár által ellenőrzött alkalmazásokat engedi futtatni az okostelefon-tükrözés után a készülék, mert a biztonság fontosabb annál, hogy a kedves sofőr épp megdöntse a tetris-csúcsát. A nagyon ügyes és okos fejegységgel kapcsolatban még annyit említenék, hogy néha újraindításkor a kábelcsatlakozást oldani és újra dugaszolni kell, mert csak ilyenkor ismeri fel új készülékként a kütyüt a rendszer – például megállunk, mert várunk valakit, majd segítünk neki bepakolni, és indulnánk, akkor ezt el kell játszani.
Ezerféle Ibiza-változat lehetséges a színes csomagoknak hála, így aligha látunk két egyformát az idei évre tervezett (szeptembertől) 600 darabos magyarországi értékesítésben Ezerféle Ibiza-változat lehetséges a színes csomagoknak hála, így aligha látunk két egyformát az idei évre tervezett (szeptembertől) 600 darabos magyarországi értékesítésben

Persze nemcsak a kapcsolattartással, hanem magával az autóval is foglalkoztak becsülettel. A megjelenés terén leginkább a színes csomagok hatása érdemel említést, összesen több, mint ezerféle kombinációja lehet a spanyol kisautónak, egyébként puha műszerfal-burkolattal és új kárpitokkal javítottak a minőségérzeten. Műszaki oldalról két új motor megjelenése említhető, az 1,2 literes turbó helyét annak rokon erőforrása, az 1,0 literes háromhengeres veszi át, míg a dízeleknél az 1,4- es háromhengeres lesz az egyeduralkodó. Előbbit 110 lóerővel, 7 fokozatú DSG-váltóval próbálhattam, és ebben a kombinációban kellemes társ. A váltó igyekszik leejteni a fordulatot, ezért hirtelen gázadásra semmi nem történik, majd gyorsan visszakapcsol 2-3-4 fokozatot is a vezérlés, és ilyenkor nagyon meglódul. Egyébként meglepően rövid az áttételezés, 7. fokozatban a spanyol autópályán megengedett tempónál 2500 körül forog a motor. Ilyenkor egyébként csak némi szélzaj hallható. A pontos, immár elektromos szervóval segített kormányzás és a jól adagolható fék segítségével a kanyargós útszakaszokon is prímán lehet terelgetni a gépet.

Ugyanez elmondható a dízelről is, annyi kiegészítéssel, hogy a 105 lóerős 1,4 TDI-hez 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, ami a szűk használható fordulatszám-tartomány miatt gyakori kapcsolást igényel. Azonban ha a fordulatszám megfelelő, és szabad előttünk a pálya, szépen lehet hasítani. Meglepően csendes és vibrációmentes a kis háromhengeres, még újraindításkor is alig lehet észrevenni az életjeleket – mielőtt ráindítózik az ember, érdemes egy pillantást vetni a fordulatszámmérőre, hogy épp jár-e a motor. Ez utóbbitól eltekintve a 75 lóerős dízel már más világ. Ugyanúgy ötfokozatú a váltó, de itt egy pillanatra sem lesz erős vagy nyomatékos az erőforrás, keményen meg kell dolgozni nem csak az előrehaladásért, de például a városból kivezető autópályán a tempó tartásáért is. Talán nem is baj, hogy ezt a teljesítményszintet itthon nem forgalmazzák majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Lendületes befejezés

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér