Íme, a Pure Panel műszerfal! A beltérben a letisztultság dominál

Miközben a PSA-csoport égisze alatt az Opel márka technikai értelemben egyre inkább franciásodik (platformok, motorok, gyártás), úgy tűnik, hogy a dizájn terén szó sem lehet ilyesmiről. De a Mokka nemcsak a testvérmárkák modelljeitől, hanem közvetlen elődjétől is radikálisan különbözik! Az új Opel-arc élőben nagyon működik, a mambazöld fényezéssel igéző tekintetmágnes a kis szabadidő-autó, amelynek egyik érdekessége a vizormaszk: hagyományos hűtőrács helyett egy zárt, fekete betét húzódik a fényszórók között.

Legfeljebb átlagos termetűeknek lehet kényelmes a hátsó sor

A retro és futurisztikus jegyeket egyaránt felvonultató típus első példányai áprilisban érkeznek a kereskedőkhöz, de máris túl vagyunk az ismerkedés kezdeti fázisán. A gyors üléspróbán az első benyomás az volt, hogy az újszerű, kétmonitoros (vagy ahogy az Opel hívja, Pure Panel) belső elrendezéssel sokkal tárgyilagosabb francia testvérmodelljeinél, viszont a fizikai kapcsolók meghagyásával a kezelhetőség pont olyan, mint amilyet egy Opeltől elvárunk: egyszerű és magától értetődő. Miközben elöl kifejezetten komfortos a Mokka az AGR-tanúsítványos ülésekkel, a hátsó sorban érződik, hogy elődjénél közel 13 centivel rövidebb. Átlagos magasságúak ugyan még tisztességesen elférnek, de erősen bunkerszerű a második sor, és bizony csak úgy tudtak korrekt fejteret kialakítani, hogy az ülőlapot alacsonyra tették.

A 260 Nm-es nyomatékkal jól húz a villamos verzió. A végsebesség elektronikusan korlátozott 150 km/óra

A motorkínálatot csupa ismerős erőforrás alkotja, a 6 099 000 Ft-os bázismodellt az 1,2-es, turbós benzinmotor 100 lóerős variánsa hajtja, de a háromhengeres elérhető 130 lóerős kivitelben is, illetve egyetlen dízelként az 1,5-ös, 110 lóerős négyhengeres is a kínálat részét képezi. A menetpróbán a leggyorsabb és legzöldebb verziót, a 136 lóerős elektromos kivitelt fogtuk vallatóra, amely dinamikájával és menetkomfortjával igencsak megnyerő. Az 50 kWh-s akkumulátorral ellátott modell WLTP-hatótávolsága 324 kilométer, de a gyakorlatban városban inkább 280 kilométer a reális – Eco módban a 80 lóerőre visszavett teljesítmény spórol az energiával. Érdekes, hogy a fedélzeti számítógép állandó 110 km/órás tempónál 20 kWh-s fogyasztást jelzett, ami azt jelenti, hogy ilyen sebességgel épphogy meg tudunk tenni 250 kilométert. Cserében a töltés gyors, hiszen akár 100 kW-ot is fogadhat a telepcsomag, így a 80%-os szint félóra alatt is elérhető.

Masszív, egy tömbből faragott autó hatását kelti a Mokka

Az elektromos verzió árát csak később hozza nyilvánosságra az Opel, de a méretben és műszaki értelemben rokonnak számító Peugeot e-2008-as 12,3 milliós induló árából arra lehet következtetni, hogy Magyarországon a racionális árfekvésű, belső égésű motorral ellátott változatok mellett nehéz lesz a villanyosnak labdába rúgnia.

Opel Mokka-e
Max. teljesítmény: 100 kW/136 LE
Max. forgatónyomaték: 260 Nm
Hossz./szél./mag.: 4151/1791/1534 mm
Tengelytáv: 2561 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1548/1545 mm
Saját tömeg: 1598 kg
Csomagtér: 310 l
Akkumulátor kapacitás: 50 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s
Max. sebesség: 150 km/h
Átlagfogyasztás: 17,4 kWh/100 km