Kissé öreguras hatást kelt a belső atmoszféra, de a minőség és a működés átgondoltsága panaszmentes. Fotó: Stefler Balázs

A 20d motor remek tulajdonságai vitán felül állnak, sokszínű karakterét most is kidomborította. Hangja csak a hidegüzem első pár percében hallható, de ekkor sem tolakodó, majd beáll egy kellemesen morgó, duruzsoló tónusra. Tudjuk, hogy dízelben ülünk, ami a tankolásnál nyer igazán értelmet: tesztünk során 6,4 l/100 km-es átlagot regisztráltunk! Egy 1675 kg tömegű autótól nem semmi produkció, és még csak nem is törekedtünk a feltétlen spórolásra, józan dinamikával, a megengedett tempóhatárokon belül egyszerűen nem kér többet. Ebben nagy segítségére van a nyolcfokozatú ZF sebességváltó, a vezérlés jól gazdálkodik a fel- és visszakapcsolásokkal, erős a motorfékhatás, szóval műszakilag minden patent.
Kicsit kontrasztos volt azonban a 13 705 000 forintos listaárú tesztjármű konfigurációja, hiszen talán a Luxury Line dizájnvilága passzol a legkevésbé a 3-as kombihoz. A 17 colos kerekek vastag oldalfalú abroncsai és a kasztni krómdíszei nem igazán attraktívak, belül pedig a bézs kárpitozás üt el a modell sportos szellemiségétől, ráadásként pedig famintázat, matt alubetét és kétféle színtónusú műanyag is megjelenik. Erre mondják, hogy a kevesebb több lett volna, viszont rögvest igazolja is a konfigurációban rejlő szabadságot – akinek ez tetszik, megkaphatja.

Plusz 60 kg az xDrive hajtás többletsúlya, míg árban 710 ezer forint a különbség a hátsókerekeshez viszonyítva