Azzal reklámozza elektromos autóját a Nissan az Egyesült Államokban, hogy azzal ideális körülmények, névleg útviszonyok és időjárás között akár 100 mérföldet (160 km) is meg lehet tenni. Ezzel annyi baja van a most gyűjtőpert indított fogyasztóknak, hogy a gyár ajánlása szerint csak 80 százalékos kapacitásig töltsék az akkumulátort, hogy megelőzzék annak idő előtti károsodását. Márpedig ez nem szerepel a hatótávolságra vonatkozó feltételek között.

Az se tetszik a tulajdonosoknak, hogy extrém időjárási körülmények között, jellemzően sivatagi régiókban jelentős kapacitásvesztés, és ezáltal hatótávolság-csökkenés lép fel a Leafnél, amire szintén nem figyelmeztettek előre, és mégse kíván semmit se lépni a gyár. Azt követelik, hogy a Nissan saját költségen cserélje ki az akkumulátor-csomagot egy olyan eltérő termékre, amely elviseli a körülményeket, és ezzel párhuzamosan a bírói ítélettel azt is el akarják érni, hogy a garanciafeltételekbe kerüljön be az akkumulátor kapacitásának vesztése, azaz ilyenkor muszáj legyen kicserélnie a gyártónak a telepet.

A Nissan szerint nincs érdemi alapja a pernek, és hogy csak a Leaf tulajdonosok egy nagyon kis száma érintett az ügyben. Azt is megemlítik a per elindítására való reagálásban, hogy a pickupokhoz vagy a sportkocsikhoz hasonlóan az elektromos autók se alkalmasak minden vásárlói igény lefedésére. Végül még egy kicsit hazudnak is, miszerint a teljesen elektromos autó az egyedüli lehetőség a károsanyag-kibocsájtás nélküli mobilitáshoz. Hát sok mindent el lehet mondani az elektromos autókról, de azt nem, hogy nincs károsanyag-kibocsájtásuk – nem helyben, hanem az erőművekben realizálják a CO2-kibocsájtást. Kivételt mindössze a megújuló energiával töltött elektromos autók képeznek, de ez nem igazán jellemző még manapság.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!