A műanyagok olcsók, de ez nem csökkenti az előadás élvezetét. Fotó: Hilbert Péter

Sokkal agresszívabban tekint a többi közlekedőre a felfrissített megjelenésű Mustang, ez az önbizalom talán az erősebb 5,0 literes V8- asnak köszönhető. Immár szívócső- és közvetlen befecskendezés is táplálja az égéstereket, a több benzin több energiát, azaz lóerőt jelent – de csak akkor, ha a vezető jobb lába ezt parancsolja. Egyébként nevetségesen alacsony fordulaton, kellemes dohogás mellett ketyeg az erőmű, főleg, ha a vásárló az automatikus váltóra voksol. Ennek már tíz fokozata van, ami egy kicsit több annál, mint amit maga az autó használ – 30 km/órás sebességnél már ötödikben, 50-nél már nyolcadikban haladunk, a nagy lökettérfogatból adódó nyomatéknak köszönhetően még ilyenkor is képes gyorsítani a Mustang GT.

Látványos vagy jól leolvasható lehet a digitális műszer

A másik véglet a sportos közlekedés, amire még a 2 tonnához közelítő saját tömeg ellenére is képes az autó. Ilyenkor azonban érdemes átvenni az irányítást az elektronikától a kormány mögötti kapcsolófülekkel, a fogyasztáscsökkentő programot ilyenkor sem tudja teljesen levetkőzni az elektronika.

35 lóerővel lett erősebb a korábbinál több benzint elégetni képes V8-as

Nem csak egyenes vonalú száguldásban erős a Ford póniautója, az európai piacra szánt változat futóműhangolásának köszönhetően kanyarban is jó figurát mutat; vagy épp rajzol, mert ugye kikapcsolható az elektronikus póráz, és olyankor bizony könnyen füstbe mennek a hátsó abroncsok. A közvetlen kormányzásnak hála jól uralható az autó, amely még bekapcsolt menetstabilizálóval is képes riszálni a hátsóját. A legjobb az egészben, hogy az immár pillangószelepes kipufogórendszerrel nem kell feltétlenül padlógázon közlekedni ahhoz, hogy a remek V8-as hangot élvezzük. A gyár által „jószomszéd módnak” hívott funkció a tapasztalataim szerint hasztalan, reggeli indításkor a dúsítás miatt bizony hangosan dohog. A vászontető jelen esetben nem csak a természet felé jelent nyitást, de bizony a kipufogóhangból is több jut nekünk; kell ennél több? Ha a szomszédok is megértők: nem!

Az első sorban huzatmentes az utazás, a második sorban nem én ültem…

Tetszett
• hang
• vezethetőség
• motor teljesítményleadása
Nem tetszett
• minőségérzet
• automata módban lassan reagáló váltó

Összegzés
V8-as motorral és vászontetővel igazi a Mustang, ebben a kombinációban kapjuk a legtöbbet a hangélményből. Az automatikus váltóval felszerelt GT kabrió egyébként a legdrágább verzió, de a hasonló képességű vetélytársakhoz viszonyítva még mindig jutányos ajánlatnak számít.

Ford Mustang GT Convertible
Összlökettérfogat: 5038 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32
Max. teljesítmény: 331 kW (450 LE) 7000/perc
Max. forgatónyomaték: 529 Nm 4600/perc
Hossz./szél./mag.: 4789/1916/1396 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1642/1642 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1818/332 kg
Csomagtér: 332 l
Üzemanyagtank: 61 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5 s
Max. sebesség: 249 km/h
Város/országút/vegyes: 19,6/8,5/12,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 15,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 249 g/km
A modell alapára: 12 815 000 Ft (EcoBoost Fastback, 290 LE)
A tesztelt verzió ára: 16 765 000 Ft