Nem azt mondjuk, hogy a 122 lóerő rendszerteljesítményű benzin-elektromos hajtás nem elég a Honda CR-Z mozgatásához, de egy igazi sportkocsinak ennél azért többre van szüksége. Így van ezzel maga a gyár is, akik most egy biturbó V6-ost kapcsoltak össze az elektromotorral, hogy megépítsék a japán túraautó-bajnokságban induló versenyautót.

A Super GT sorozaton belül a GT300-as kategóriában fog indulni a Mugen CR-Z GT néven szerepeltetett gépezet. A megkötés nagyjából annyi, hogy a teljesítmény ne érje el a 300 lóerőt, ezért inkább a nyomatékra gyúrtak rá a mérnökök, akik egy 2,8 literes, biturbó V6-ost szereltek az autóba, amihez természetesen csatlakozik még a kisegítő elektromotor is.

Megszabadították az autót a felesleges súlytól is, a külső karosszériaelemek például mind karbonból vannak, az utastérben igen komoly bukókeret vigyáz a pilótára – a dolgok mélyén azért még felfedezhető az utcai autó karosszériaváza is. Az autót indító Team Mugen jelenleg éjjel-nappal teszteli az autót, amellyel már július 28-án, a Super GT bajnokság Sportsland SUGO-ban megrendezett futamán rajthoz állnak.

De nem csak az autóversenyzéssel foglalkozik komolyan  Honda, bejelentették azt is, hogy 23 év szünet után egy gyári csapattal visszatérnek a Dakar ralira. Helder Rodrigues, Felipe Zanol, Sam Sunderland és Javier Pizzolito lesznek a Honda CRF450X gépek vezetői, a gépeket indító Team HRC ezen kívül még privát, szintén Hondákkal induló pilótákat is segít majd a terepralin. A 2013-as Dakar Limából indul, és a motorosoknak több mint 8000 kilométeres távot kell majd teljesíteniük két hét alatt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!