Megőrizte elődeinek stílusjegyeit a harmadik generációs Mini, de azért érezhetően a többi, hétköznapinak mondható autó felé mozdult el. Az ablakemelőket például már nem a középkonzol alsó részén lévő billenőkapcsolókkal vezéreljük, hanem az ajtókárpiton találjuk a megfelelő gombokat. Ez a váltás egyébként szükségszerű volt, hiszen az ötajtós karosszéria miatt több lett a kapcsoló, aminek nehéz lett volna helyet találni középen.

Mini-tulajoknak pár kapcsolót új helyen kell majd keresniük. Fotó: Hilbert Péter Mini-tulajoknak pár kapcsolót új helyen kell majd keresniük. Fotó: Hilbert Péter

Parkolóházban bátrabban nyithatjuk

Apropó, öt ajtó, hosszabb lett ugyan a karosszéria, de így is csak nagyon rövid nyílászáróknak jutott hely. Ez egyfelől örvendetes, hiszen szűk helyen immár könnyebb a kiszállás, de például aki nagyra nőtt, annak a hátratolt ülés megközelítése a kihúzott kormány és a B oszlop között kissé nehézkes. Sokkal nagyobb lábteret nem kap a hátra ülő, és a csomagtér méretgyarapodása is igazából csak a papíron érhető tetten, de a háromajtósénál egyértelműen jobb a használhatóság.

Jól tartanak az ülések, a hátsó középső helyet nem gondolták komolyan Jól tartanak az ülések, a hátsó középső helyet nem gondolták komolyan

Remek választás a négyhengeres benzinmotor az új Minihez, hiszen jelen esetben 2,0 literes lökettérfogatról beszélünk, és egy turbó is van a fedélzeten. Nincs nagyon túlhajszolva az erőforrás, hiszen ugyanez a blokk BMW-színekben akár 245 lóerővel is választható, de a 192 lóerő fronthajtással kombinálva egy 4 méteres karosszériában elég meggyőző. Nyomatékos, pörgős, és ha kell (az ember kikapcsolja a menetstabilizálót) vad is tud lenni az erőforrás, aminek egyébként remek a hangja is.

Nyomatékos, és teljesítményéhez képest nem is fogyaszt sokat Nyomatékos, és teljesítményéhez képest nem is fogyaszt sokat

A teljesítmény ismeretében a 8,7 l/100 km-es tesztfogyasztás nem is sok, azonban a 44 literes benzintank mellett ez gyakori kútlátogatást jelent. Amúgy nem is olyan drága az ötajtós Cooper S, ahogy azt az ember gondolná, a közel 6,8 milliós alapár nagyjából azon a szinten mozog, amit a többi forró ferdehátú kisautóért kérnek – de azoknak nincs ilyen határozott, karakteres stílusuk, mint Mininek.

TETSZETT
– teljesítményleadás
– vezethetőség
– stílus

NEM TETSZETT
– szűk ajtónyílás
– kis hatótávolság
– nagy fordulókör

ÖSSZEGZÉS
Gombnyomásra választ a sofőr, forró ferdehátút vagy egy jó erőben lévő városi autót akar. Egyébként arra kell majd figyelnie, hogy a kis tank miatt gyakran kell benzinkútra járni.

Mini Cooper S
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 141 kW (192 LE) 4700-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 280 Nm 1250-4750/perc

Hossz./szél./mag.: 4005/1727/1425 mm
Tengelytáv: 2567 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1501/1501 mm
Fordulókör: 11 m
Saját tömeg/teherbírás: 1220/530 kg
Csomagtér: 278-941 l
Üzemanyagtank: 44 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,9 s
Maximális sebesség: 232 km/h
Város/országút/vegyes: 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 5 609 000 Ft (Cooper, 3 ajtós)
A tesztelt verzió ára: 6 780 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!