2021-ben az Ausztrál Nagydíj helyére ugrott be novemberben a Losail versenypálya, s hamar tudni lehetett, hogy állandó résztvevője lesz a Forma-1-es versenynaptárnak. 2022-ben a Labdarúgó Világbajnokság miatt nem rendeztek itt Forma-1-es futamot, de idén visszatérnek a Forma-1-esek erre az arab-öbölbeli pályára. Akkor még szó volt róla, hogy más katari helyszín is szóba jöhet az idei Forma-1-es verseny rendezésére, de most mégis ismét ide térnek vissza a csapatok. A dohai utcai pálya gondolata pedig elenyészett, különösen a nemrég a pályán végrehajtott felújítások miatt.

Miközben 2021-ben még a Gyorsasági Motoros standardok szerint épült pályán, szűk garázsokkal kellett megelégednie a Forma-1-es csapatoknak, a pályán mostanra egy teljesen új paddock komplexumot húztak fel a Forma-1-es csapatok fogadására. A versenyigazgatás és a sajtószoba is egy teljesen új helyet kapott, s nagyobb garázsok várják a csapatokat. A pálya felszínét is újraaszfaltozták, de elvileg a pálya nyomvonala nem változott.

Katar bekerülése a Forma-1-es versenynaptárba nagy szerencsének tudható be (Ausztrália a járványhelyzet miatt nem jöhetett szóba), s most még nagyobb lehet a szervezők öröme, Max Verstappen ugyanis várhatóan megvédi világbajnoki címét a hétvégén, Katarban.
„Semmi érzelmesség. Szombaton vagy vasárnap, vagy egy héttel később, de megtörténik. De ez nem egy olyan dolog, amiről túl sokat gondolkodnék. Nagyszerű évünk van a csapattal. És az sem érdekel, hogy hol leszek világbajnok” – szögezte le magabiztosan a holland pilóta, aki szeptember végén ünnepelte a 26. születésnapját.

Sprintfutamos hétvége következik, ami azt jelenti, hogy Max Verstappen nagy eséllyel már szombaton, a vasárnapi főfutamot megelőzően ünnepelhet. A sprintfutamok lebonyolítását idén megváltoztatták. Pénteken rendezik az első szabadedzést és a vasárnapi futam időmérő edzését. A szombat teljes egészében a sprint jegyében zajlik. Először a sprint időmérője (sprint szétlövés) következik, majd annak az eredménye alapján rajtolnak el a sprinten a versenyzők. Vasárnap a főversenyt rendezik.

Sokan várták ezt a futamot, mert úgy volt, hogy az eddig kézsérüléssel lábadozó Daniel Ricciardo itt visszatér. Mostani állás szerint az AlphaTauri ausztrál pilótája nem áll munkába Katarban. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke korábban úgy nyilatkozott erről, hogy nem igazán valószínű Ricciardo katari visszatérése, így Liam Lawson még egy verseny erejéig megmutathatja, hogy mire is képes az AlphaTauriban. A hét talán legnagyobb híre, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadta az Andretti csapat Forma-1-ben való indulására irányuló kérelmét, így 11 csapatra bővülhet a Forma-1 mezőnye. A kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Mediának is rá kell bólintania az ügyletre ahhoz, hogy érvénybe lépjen.

A verseny és a pálya
2004 után ismét újraaszfaltozták a katari betoncsíkot, így ez új élményt ad a mezőny számára. A pályán található tripla jobbkezes kanyarkombinációban szinte teljes gázzal hajtanak majd a pilóták. Hasonlóan a törökországi 8-as kanyarhoz, csak épp fordított menetirányban. Ez a kombináció különösen nagy kihívás elé állítja a pilóták gumimenedzselési képességét.
Az 57-körös Katari Nagydíj október 8.-án helyi idő szerint 20 órakor (nálunk 19 órakor) veszi kezdetét a Losail pályán. A pálya hossza: 5,419 km, a teljes versenytáv 308,611 km.
2021-ben a Katari Nagydíjat Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg. A brit pilóta ideje 1:24:28.471 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg a bronzérmes pilóta Fernando Alonso (Alpine) lett.