Mindamellett, hogy designját, helykínálatát és szolgáltatásait tekintve is igen jó autó a Zafira Tourer, a hétüléses családi egyterű aktuális topverziója számos ellentmondást képvisel. A mindennapi használat során gyorsan sorakoznak a pozitívumok, lehet akár négy felnőtt és gyerekülés a fedélzeten, valamint ablakszintig pakolt csomagtér. A teherbírása kb. 80%-ával feladatra fogott családi autóval masszív 2×2 órás autópályás etapot mentünk egy hétvégi kirándulás alkalmával, 130 km/órás sebességre rögzített tempomattal, a folyamatos eső miatt szüntelen klímahasználattal. A menetzaj abszolút elviselhető volt, az 1,6-os turbómotor nyugodt, mély hangtónusban üzemelt, 10,2 literes átlagfogyasztással.

A hátracsúsztatható tetőkeret rengeteg plusz fényt enged be. Fotó: Lővei Gergely A hátracsúsztatható tetőkeret rengeteg plusz fényt enged be. Fotó: Lővei Gergely

Eddig kerek is a történet, akadtak azonban olyan részletek, amelyek némiképp árnyalják az összképet. Az ugyancsak szentgotthárdi 1,6-os, 136 lovas dízel 7,0 literes átlag alatt letudott egy hasonló utazós koreográfiát, ergo, míg annál közel 800 km a hatótáv, addig itt kb. 500 kilométerenként meg kell tölteni az 58 literes tankot. A 200 lóerős, benzines turbó ugyan Edition szinten 7,4 milliótól elérhető, a tesztelt, OPC line csomaggal, 19-es felnikkel, gazdag elektronikai és komfortfokozó arzenállal spékelt verzió ára azonban már átlépte a 10 milliós küszöböt. Ez nem kevés, ráadásul a jelenlegi legerősebb Zafira Tourert csak hatfokozatú manuális váltóval társítják – ha már ennyit költ az ember, szívesen barátkozna az automatikus egységgel.

Az OPC Line (254 000 Ft) csomaggal ütős igazán a külső megjelenés Az OPC Line (254 000 Ft) csomaggal ütős igazán a külső megjelenés

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!