Egy filmszínésznő volt az első tulajdonosa ennek a Muntz Jet Convertible-nek, ezért lett gyárilag rózsaszín Egy filmszínésznő volt az első tulajdonosa ennek a Muntz Jet Convertible-nek, ezért lett gyárilag rózsaszín

Earl Muntz a II. Világháború alatt a világ legnagyobb használtautó-kereskedője lett, majd új autókkal is elkezdett foglalkozni. Hatalmas vagyont szerzett még az olcsó televíziójával, amelyeket milliószámra vásároltak az amerikaiak. 1947-ben a Kaiser-Frazer kereskedése egyedül 22 000 autót értékesített – ebben az évben összesen 147 000 autót készített a gyár! Azonban összeveszett Henry Kaiserral, ezért elhatározta, hogy saját maga gyárt autókat. A dirt track és egyéb versenyautókat gyártó Frank Kurtis által kifejlesztett, és Kurtis Sport néven árult autó annyira megnyerte a tetszését, hogy megvásárolta a gyártáshoz szükséges szerszámokat és jogokat.

Frank Kurtis Sam Hanks segítségével felkészítette a nagy sorozatú gyártásra az autót, és 1950-ben elkészült az első 29 darab Muntz Jet, alumínium karosszériával, és 365 köbinches Cadillac V8-assal. Ezt követően a céget átköltöztették az Illinois beli Evanston városába, ahol aztán megindult a sorozatgyártás. A GM elzárkózott attól, hogy motorokat szállítson a sportkocsihoz – ekkor már gőzerővel dolgoztak a Corvette-en, és nem akartak konkurenciát. A Ford azonban örömmel karolta fel a vállalkozást, és a flathead Lincoln V8-ason kívül még azt is lehetővé tették, hogy az autó megvásárolható – és szervizelhető – legyen az összes Ford márkakereskedésben. A hírek szerint a Ford szakemberei a Muntz Jet-tel szerzett tapasztalatokat felhasználták a Thunderbirdnél…

TV-k eladásából lett milliomos, majd hazsnáltautó-kereskedő, végül autógyáros lett Earl Muntz TV-k eladásából lett milliomos, majd hazsnáltautó-kereskedő, végül autógyáros lett Earl Muntz

A végleges, sorozatgyártású Muntz Jet tengelytávolságát 33 centivel megnyújtották, így már két hátsó ülésnek is jutott hely. Az autó legkülönlegesebb extrája is ehhez köthető, a hátsó kartámlába ugyanis felár ellenében bárt is lehetett kérni – az egyik rekesz a jégkockák tárolására szolgált. Ezen kívül Motorola rádiót, szalagos felvevőt is lehetett kapni, és még biztonsági övek is voltak a fedélzeten. Utóbbiak derékövek, és nem biztonsági megfontolásból kerültek az autóba, hanem azért, mert a repülőgépekre utaló Jet név mellett ezzel is a repülésre szerették volna emlékeztetni az utasokat.

A maga korában olyan extrákat lehett rendelni, mint bár vagy épp rádió A maga korában olyan extrákat lehett rendelni, mint bár vagy épp rádió

Azonban minden hírverés és korát megelőző ötlet ellenére nem könyvelhetett el fényes karriert a Muntz Jet. Annak ellenére, hogy a vetélytársaihoz képest aranyárban adták, minden egyes eladott autón nagyjából 1000 dollárt veszítettek – négy év alatt 400 000 dolláros mínuszt produkált a Muntz autógyár. Ezt figyelembe véve is szánalmas eredmény a négy év alatt eladott 198 darab autó, főleg hogy rengeteg korabeli sztárnak is adtak autót. Ez egyszerűen nem volt elég a túléléshez, és mivel Earl Muntz egyéb vállalkozásai is csődöt mondtak – nem foglalkozott a színes tévékkel, mert azt nem tartotta fontosnak – nem volt pénze erre a költséges hobbira. 1954 végén szétszedte a gyártósort, elpusztította a szerszámokat, és nem sokkal később elhalálozott.

Cadillac blokkot kapott valamikor a gyári Lincoln V8-as helyett ez a példány Cadillac blokkot kapott valamikor a gyári Lincoln V8-as helyett ez a példány

A fényképeken látható példány egy késői, 1953-as darab, valamelyik felújítása során egy hatliteres, 320 lóerős Cadillac V8-asra cserélték az oldalt szelepelt Lincoln blokkját, és négyfokozatú, GM Turbo-Hydra-Matic automatikus váltót is raktak bele. A legutóbbi nagyjavítás során, 1988-ban helyreállították a gyárilag használt halvány rózsaszín fényezését, a fehér belsővel együtt.

A Ford konszern karolta fel Earl Muntz autógyártási terveit - a tapasztalatokat felhazsnálták a Thunderbirdnél A Ford konszern karolta fel Earl Muntz autógyártási terveit – a tapasztalatokat felhazsnálták a Thunderbirdnél