Erős kezdés - Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI teszt

2016. február 9. (kedd) Balogh Bence

Újabb kört fut a piacon a Ssangyong, ezúttal divatos kis szabadidő-autóval járnak a vevők kedvében. Itt a Tivoli!
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Mostanában a szokottnál izgalmasabb arcát mutatja a dél-koreai márka, legújabb fejlesztésük a Nissan Juke-ot és kategóriáját célozza. Az ötlet jó, bár a Tivolinak nem lesz könnyű dolga az egyre erősebb mezőnyben.


Kemény műanyagok, itt-ott idejétmúlt megoldások vonnak le a belső értékéből. Fotó: Hilbert Péter Kemény műanyagok, itt-ott idejétmúlt megoldások vonnak le a belső értékéből. Fotó: Hilbert Péter
A mérnökök láthatóan komolyan gondolták, hogy befuttatják ezt a kis SUV-t, és ez a lelkesedés jó hatással volt a közel sem hibátlan végeredményre. Fontos a külső, hiszen a célcsoport érzelmi alapon választ. Ebben a versenyszámban nem várunk sokat a Ssangyongtól, pedig sokat figyeltek és tanultak, hogy ne lőjenek mellé. Átvették a Mini tetejét és sötétített A oszlopait, az élek és hajlítások már saját szellemi termékek. Formája megosztja az embereket, volt, aki nem tudta befogadni, volt, aki rajongott érte. Egy biztos, annak ellenére masszív tárgy benyomását kelti, hogy 1355 kg-os tömegével alapvetően könnyű, többek között azért, mert a 4WD hajtás nem volt része a csomagnak. Így nem csak 100 kilótól szabadultunk meg, egy majdnem 100 literrel öblösebb csomagtartót is kaptunk, melybe nehezebb bepakolni magas pereme miatt. Beülni viszont könnyű, ezt idősebbek is értékelni fogják. Szélesre tárható ajtaján át az ülés és a bele való gyerkőc beemelése is megoldott. Terpeszkedhetünk is, a tágas utastér a Tivoli egyik legnagyobb előnye, fejnek, lábnak, vállnak elöl-hátul bőséges hely jut.
Jók az ülések, „széles, tágas a tér”. Zseb helyett gumiszalag került a háttámlára Jók az ülések, „széles, tágas a tér”. Zseb helyett gumiszalag került a háttámlára

Az anyagminőség viszont már nem ilyen lelkesítő, puha műanyagot csak az ajtók betétjein és az utas előtt találunk, de ennél is bántóbb a modern és már éppen lejárt formák, díszítések furcsa keveredése. Amilyen jó formájú és fogású a kormány, olyan gyengék az ablakemelő gombjai, és amilyen gyorsan fel- és leszalad az üveg, olyan hangosan működik a motorja. Durván kattan az indexkar is, a középkonzol gombjai pedig a kijelzőkkel együtt egy letűnt kort idéznek. Régimódi grafikája nem is olyan furcsa, mint a menü logikája, szükség van türelemre az eligazodáshoz, de aki már kiismerte magát, olyan apró figyelmességeket talál, mint a kormányszöget mutató ábra, a külön nappali és éjszakai módhoz választható háttérszín, vagy az esti vezetés közben lekapcsolható műszervilágítás. Egyértelműen koreai az ergonómia, mégis van hova fejlődnie, a kormány csak fel-le állítható, a váltókar enyhén jobbra helyezkedik el a kulisszában, mintha eredetileg jobbkormányos lett volna az utastér.

Apró figyelmesség a kerékállás-kijelző. A technika meggyőző, a körítésen lehetne javítani Apró figyelmesség a kerékállás-kijelző. A technika meggyőző, a körítésen lehetne javítani

Utolsó negatív élményeinket már a kulcs elfordítása után közvetlenül szerezzük meg, amikor visszhangozva csattan a központi zár, és a motor hangja vibrációkkal kísérve tolakodik be, mégis pont a motor segít feledtetni a kissé gyenge minőségérzetet, mert amit az 1,6 literes, 115 lóerős, saját fejlesztésű dízel művel, azt a nagyok is megirigyelhetnék! 300 Nm nyomatéka már 1500-as fordulattól megdöbbentő erővel lendíti előre a Tivolit, majd 2000-nél egy újabb roham következik. Annyira könnyedén bírja a sztrádatempót, mint aki meg sem akar állni Németországig, csak hogy ott is kitombolhassa magát. Hatodikban országúton 1600-on, pályán 2400-on pihen a mutató. Kissé nyers stílusa közvetlen kezelhetőségben teljesedik ki, egyáltalán nem vagyunk úgy elszigetelve a világtól, mint a jobb nevű koreaiaknál. A három fokozatban állítható szervokormány élénk és pontos, a fékek harapósak, bár a futómű kissé puha, viszont az úthibáknak is búcsút inthetünk, ahogy az autó is elköszön tőlünk egy kedves kis dallammal. Túlnyomórészt városi teszthetünk alatt 6,7 litert fogyasztottunk vele, a hosszú távú 5,9-es érték alapján ennél jobbra is képes. Talán a frissítésnél a mérnökök is bizonyítanak, ha egy kicsit csiszolnak még a Tivolin.

Fekete tetőt és 18 colos felniket tartalmazó Black Pack dobta fel a tesztautót Fekete tetőt és 18 colos felniket tartalmazó Black Pack dobta fel a tesztautót

Tetszett
• praktikus karosszéria
• közvetlen kezelhetőség
• nyomatékos dízelmotor

Nem tetszett
• belső anyagminőség
• gyenge hangszigetelés

Összegzés
Praktikusan jól sikerült konstrukció az 5 év garanciával kínált Tivoli. Dízelmotorja meggyőző, minőségérzete csalódást keltő. Egy kis finomítással többre vihetné, de a neve egyelőre nem elég vonzó, pedig van benne fantázia.

Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Összlökettérfogat: 1597 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 3400-4000/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 1500-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4195/1795/1590 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1555/1555 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1355/565 kg
Csomagtér: 423 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: n. a.
Max. sebesség: 181 km/h
Város/országút/vegyes: 5,1/3,9/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 113 g/km
A modell alapára: 5 590 000 Ft (1.6 e-XDI STD 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 390 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Erős kezdés - Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér