Hiába a latinos temperamentum, nem a Seat a Volkswagen konszern legsikeresebb márkája. Bár a Leon bevezetésével nyertek egy kis időt, az Ibiza hét év után is csak egy frissítésre volt jó a menedzsmentnél. Döntésük érthető, az aktuális Polo műszaki alapjaira épülő kisautó ma sem tűnik elavultnak. Az első-hátsó lámpák és lökhárítók átrajzolása is kifejezetten előnyére változtatta, annyira, hogy el is gondolkodtam, eddig miért nem így nézett ki.

Jól tartanak az ülések, okos a fedélzeti rendszer. Fotó: Lővei Gergely Jól tartanak az ülések, okos a fedélzeti rendszer. Fotó: Lővei Gergely

Gondolkodni valót bőven ad még az Ibiza, már csak a motorkínálatával is. 1,0 literes turbós benzinese (110 LE) a Polóhoz nem konfigurálható, 1.2 TSI-ből viszont csak a gyengébbik, 90 lóerőssel szerelik fel, ötfokozatú kézi váltóval. Benzines fronton ennél feljebb már csak a 192 lóerős Cupra van, ez különösen akkor fájó, ha az FR-csomagot választjuk, ami egy lightos sportmodell volt, most viszont nem több egyszerű felszereltségnél. Bár a sportosabb lökhárítók, a sportkormány és sportülés, sőt még a logó is feldobják, annál jobban hiányzik egy kis motorerő, mert így csak annyit jelent, „Formás Ruhában”. Gyengének mégsem nevezném, a Mátrában kiderült, hogy szintkülönbséggel nehezített kanyarokból is kellő dinamizmussal képes kijönni. Autópályán is becsületesen tartja a tempót, és alacsonyan a fordulatot, de egy hatodik ezen csak javítana. Modern turbómotorként mindent nyomatékból old meg, ami többnyire takarékos közlekedési eszközzé teszi. Csak mindezt olyan szendén adja elő, hogy a latinos tűz az első gázadásnál kialszik, autóban és sofőrjében egyaránt.

Lehetne erősebb is az 1,2-es turbómotor Lehetne erősebb is az 1,2-es turbómotor

Nem is az élmény, a fiatalos stílus az Ibiza igazi vonzereje. Annyira különbözik a Polótól, hogy az már komoly érv lehet mellette, főleg abban a kategóriában, ahol elsősorban érzelmi alapon születnek a döntések. Vadonatúj, okostelefonokkal szinkronizálható multimédiás rendszerével az Y generációnak is bejöhet.

Dízelből az 1,4-es TDI választható, 75, 90, vagy 105 lóerővel Dízelből az 1,4-es TDI választható, 75, 90, vagy 105 lóerővel

Tetszett
• frissített formaterv
• anyagminőség
• mutimédiás rendszer
• könnyű kezelhetőség

Nem tetszett
• lötyögős váltó
• magas vételár

Összegzés
Spanyol létére tapintható az Ibizán a német perfekcionizmus, bármennyire is más érzés ülni az alapjait adó Polóban, ugyanazt az átgondolt konstrukciót kapjuk jó ergonómiával, hátul is tágas utastérrel, használható méretű csomagtartóval. Az FR árából akár egy Golfba is ülhetünk.

Seat Ibiza SC 1.2 TSI
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4400-5400/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 1400-3500/perc

Hossz./szél./mag.: 4043/1693/1428 mm
Tengelytáv: 2469 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1465/1457 mm
Fordulókör: 10,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1043/489 kg
Csomagtér: 292 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Max. sebesség: 184 km/h
Város/országút/vegyes: 6,4/4,0/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 116 g/km
A modell alapára: 3 631 480 Ft (1.0 MPi)
A tesztelt verzió ára: 4 592 450 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!