Ami az Audinál S Line, a BMW-nél M, a Mercedesnél pedig AMG sportcsomag, az a Lexusnál F-Sport felszereltség. A német ellenfelek mintájára tehát a Toyota prémiummárkája is kínál gyári „tuningkészletet” modelljeihez. Közös pontjuk a Predator ragadozópofa, amit a CT 200h esetében agresszívebb orrköténnyel és hűtőráccsal hangsúlyoztak. Ezenkívül küszöbtoldatokat, 3 centivel hosszabb tetőspoilert, diffúzor-utánzatú betéttel ellátott hátsó lökhárítót és 17 colos grafitszürke alufelniket kapott a japán kompakt. Az „ultrahangkék” fényezéssel kombinálva igazán ütősre sikeredett a megjelenés, sokan utánafordulnak az utcán, alaposan megnézik a forgalomban.

A kidolgozás példás, az anyagválasztás jó, de az „egeres” kezelés körülményes A kidolgozás példás, az anyagválasztás jó, de az „egeres” kezelés körülményes

Belül a fekete színű, kontrasztos fehér varrású, perforált bőrkárpittal (a kormányra és a műszeregység árnyékolójára is jutott belőle), fekete tetőkárpittal és alumíniumpedálokkal igyekeztek sportos hangulatot teremteni. Mivel a sötét színvilág vizuálisan szűkíti a teret, így még jobban feltűnik, hogy milyen passzentos a helykínálat. Az F-Sport felszereltsége már nagyvonalúnak mondható, modern vezetéstámogató kütyük viszont felárért sem rendelhetők.

Az F-Sport verzió felára borsos 3 450 000 Ft

Amíg nem sietünk, illetve nem jön szembe egy combosabb emelkedő, nagyon csendes a Lexus – csak a gumik gördülési zaja feltűnően hangos. Az 1,8 literes, Atkinson ciklusú négyhengerest és villanymotort kombináló hibrid rendszer kifinomultan teszi a dolgát, és szinte észrevétlenül lépked az elektromos, benzines és vegyes hajtásmódok között. Eco és Normál menetprogramban kissé tompának érezni az autót, de a forgalom ritmusát azért erőlködés nélkül tarthatjuk.

Széria az elektromos, memóriafunkciós, sportos formázású, fűthető bőrülés. Hátul szűk a helykínálat Széria az elektromos, memóriafunkciós, sportos formázású, fűthető bőrülés. Hátul szűk a helykínálat

Persze egy sportkompaktnak néhanapján csak odalép az ember… Tehát a menetdinamika-szabályzót áttekertem Sport állásba: ekkor az utastér és a műszeregység világítása kékről pirosra vált, a takarékosságmérő műszer helyét pedig fordulatszámmérő veszi át. Ugyanakkor az energiavezérlő egység az akkumulátor feszültségét 500 volt helyett 650-re emeli, közvetlenebbek lesznek a gázreakciók, az elektromos szervokormány feszesebbé, míg a menetstabilizáló rendszer és a kipörgésgátló elnézőbbé válik. A nagy hűhó után jön a hidegzuhany: tényleg agilisabbnak érezni a kocsit, de a 136 lóerős összteljesítmény manapság nagyon szerénynek számít ebben a szegmensben. Padlógázra a benzines fordulatszáma felszökik 4000 környékére, majd ott is marad, nyers és monoton hangon bőg a motor, ami egyrészt nem túl sportos, másrészt szerintem nem méltó a Lexus márkához (sokkal izgalmasabb, amikor EV elektromos módban némán suhanunk 1-2 kilométert).

Hiába a villanymotor támogatása, inkább csak kényelmesen gyorsít a CT 200h, a rugalmassága pedig még ennél is harmatosabb – minden egyes előzés alapos „tervezőmunkát” igényel. Akkor legalább biztos jó vele kanyarogni… Nos, az F-Sport verzió esetén feszesebb rugókkal, az eredeti Showa helyett Kayaba lengéscsillapítókkal és speciális toronymerevítőkkel tuningolták az elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet. Ennek ellenére már száraz aszfalton is hamar elveszti a tapadást és alulkormányzottá válik, vizes úton pedig nagyon erősen tolja az orrát. Ráadásul hiába közvetlen, amikor meglehetősen élettelen a kormányzás, szinte minden visszajelzést elnyel.

A lapos csomagtér kisautós méretű A lapos csomagtér kisautós méretű

Amíg sportkompaktként megbukik, addig környezetkímélő hibridként sokkal jobban szuperál a CT 200h. Az 5,3 literes tesztfogyasztással legalábbis elégedettek voltunk. Ha menetdinamikában és rugalmasságban nem is, gazdaságosságban a Lexus méltó ellenfele a dízelmotoros kompaktoknak, károsanyag-kibocsátásban pedig cipóra veri azokat.

Sportosan feszes a futómű. Rugózni még tud, kanyarodni már kevésbé Sportosan feszes a futómű. Rugózni még tud, kanyarodni már kevésbé

TETSZETT
F-Sport látványcsomag
minőségérzet
tesztfogyasztás

NEM TETSZETT
menetdinamika, rugalmasság
érzéketlen kormányzás
szűkös helykínálat, csomagtartó

ÖSSZEGZÉS
F-Sport kivitelben tüzes sportkompaktnak látszik a Lexus, de ne álljunk le a piros lámpánál gyorsulgatni, mert könnyedén szégyenben maradunk. Tényleg szükségünk van egy optikailag tuningolt hibridre?

Lexus CT 200h F-Sport
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 73 kW (99 LE) 5200/min
Max. forgatónyomaték: 142 Nm 4000/min
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 60 kW (82 LE)
Max. forgatónyomaték: 207 Nm
RENDSZERTELJESÍTMÉNY: 100 kW (136 LE)
Hossz./szél./mag.: 4320/1765/1430 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1410/380 kg
Csomagtér: 245/985 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Maximális sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 4,2/4,0/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 94 g/km
A modell alapára (Eco): 7 790 000 Ft
A tesztelt modell ára: 11 240 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!