Tizenkét villanyautót vizsgált meg az ADAC az Ecotestjén, kifejezetten arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora hatótávolsággal rendelkeznek a villanyautók, és hogy ténylegesen mennyi energiát igényelnek. Utóbbiba beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a telepbe ahhoz, hogy az teljesen feltöltődjön – mintha tankoláskor az aszfaltra locsolna az ember benzint vagy gázolajat. A Németországban megvásárolható legnépszerűbb elektromos autókat vizsgálták, a Renault Zoétól kezdve a Tesla Model S-ig; az eredmény közreadásakor több autó már nem volt megvásárolható.

A Hyundai Ioniq lett a legtakarékosabb villanyautó 14,7 kWh/100 km fogyasztással, a másik végleg a Nissan e-NV200-as haszonjármű a maga 28,1 kWh/100 km-es értékével. A töltési veszteséget is beleszámolják a fogyasztásba, hiszen a töltőpontokon a leadott energiamennyiséget kell kifizetni, például a Tesla Model X 100D esetén 108,3 kWh energia kell a teljes töltéshez, az Opel Ampera-e (67,4 kWh kontra 60kWh telep) és a BMW i3-as (32,6 kWh kontra 27,2 kWh telep) esetén is nagy a töltési veszteség.

Manapság még alapvetően az akkumulátor kapacitása szabja meg a hatótávolságot, így nem meglepő módon a Teslák (451 km, 393 km) jutnak a legmesszebb. A takarékos Hyundai Ioniq a viszonylag kis telepével a középmezőnyben végez 211 km-es hatótávolságával, a Nissan és a Volkswagen a nagyobb kapacitású akkumulátoraival nem jut elég messzire. Végezetül a fajlagos költségek, azaz mennyibe kerül 1 km hatótávolság. A Tesla drágán méri a nagy telepeket, a legolcsóbban – 103 euró/hatótáv-km – a 64 kWh teleppel rendelkező Hyundai Kona esetén ússza meg az ember a beruházást. Amíg a karbantartás és fenntartási költségek terén spórol a tulajdonos, a hatalmas értékvesztés miatt összességében mégis nagyobb élettartam-költségekkel kell számolnia egy villanyautó-tulajdonosnak, mint egy hagyományos autó vásárlójának.