Carlos Sainz mutatott rá arra a tényre, hogy a pilóták nagyon régen versenyeztek utoljára, s ez a fizikai felkészültségükre is hatással van. Bár mindenki edz otthon, de a nyakat nagyon nehéz olyan leterheltségnek alávetni, mint ami a versenyzés során éri. Így nem mindegy a pilóták számára, hogy melyik versenypályán állnak először rajthoz. A McLaren pilótája szerint Ausztria jó lehet kezdésnek, mert nem a nehezebb pályák egyike. Bár a gyors kanyarokban ott is szenvednek majd, de összességében az egy jó kezdés lehetne számukra. Azonban, ha Magyarországon augusztus elején vagy Szingapúrban szeptember végén rajtolnának, akkor a spanyol pilóta szerint a mezőny többsége a fizikai összeomlás szélén fejezné be a futamot, mivel az a két futam nagyon megterhelő. “Az emberek el sem tudják képzelni azt, hogy mekkora stressz éri az emberi testet egy-egy nagydíj során. S az egyetlen módja annak, hogy formában maradjunk ahhoz, hogy Forma-1-es autót tudjunk vezetni az az, ha Forma-1-es autókat vezetünk.” – tette hozzá.

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint nem kellene és szerinte nem is fogják teljesen lefújni a 2020-as versenyszezont. Véleménye szerint 8-12 futamot lehetne megrendezni talán augusztusi kezdéssel, miközben az olasz Forma-1-es futam rendezője arra hívja fel a figyelmet, hogy még a szeptemberi olasz futam sorsa is kétséges. Vigyázni kellene a visszatéréssel, nehogy úgy járjon bármelyik pálya, mint Ausztrália, amely nagyon sok pénzt bukott és nagy presztízsveszteség érte a verseny lefújása kapcsán. Májusban jöhet ki az új Forma-1-es versenynaptár, amelyben az első két helyszín Ausztria és Nagy-Britannia lehetne két-két futammal zárt ajtók mögött. A két futam között egy-egy helyszínen egy hét maradna ki, így Ausztriában július 5.-én és 12-én rendezhetnének futamokat.

Ezek az úgynevezett kétnaposra csökkentett “szellemversenyek” zárt kapuk mögött folynának és koronavírus tesztelés előzné meg őket. A minimális létszámmal, charter vagy privát repülőgépeken utazó, csapatok tagjainak kötelező lenne a távolságtartás és a maszkhasználat. A kötelező gyárleállások május végével véget érnek, onnan kezdve lehetne elkezdeni dolgozni. Korábban napvilágot látott olyan hír is, mely szerint a Liberty Media már elismeri, hogy az sem elképzelhetetlen, hogy idén egyetlen verseny sem lesz megtartva. A csapatok ellehetetlenülése elkerüléséért a Liberty állítólag már előleget nyújtott néhány Forma-1-es csapatnak. Lássuk be csapatok nélkül nem indulhatna el rendesen az élet a Forma-1-ben. A Libertynek szüksége van a jelenlegi tíz csapatra, amelyik rajthoz állhat majd akár idén, akár a következő szezonban, 2021-ben.
A Liberty a mai napon kiadott sajtóközleménye szerint a – Red Bull óhajával egyetértésben – júliusi kezdésben gondolkozik. Júliusban, augusztusban és szeptember elején Európában versenyeznének, majd Eurázsiába, Ázsiába és Amerikába költöztetnék a cirkuszt. A szezon decemberben Bahreinben folytatódna, s Abu Dzabiban érne véget. 15-18 futamban reménykednek, s elmondásuk szerint hamarosan kijön a végleges versenynaptár.