Gyakornokként kezdte, a GM vezető formatervező pozíciójáig vitte Chuck Jordan Gyakornokként kezdte, a GM vezető formatervező pozíciójáig vitte Chuck Jordan

Charles Jordan rögtön a diploma megszerzése után, 1949-ben csatlakozott a General Motorshoz. Gyakornokként traktorokat és vonatokat tervezett, utóbbiak között van a GM Aerotrain is, amellyel  promóciós rendezvényekre jártak az ötvenes években. A személyautó részlegnél rögtön a Advanced Design Studio-ba került, ahol az ötvenes években számtalan Motorama kiállítási autón dolgozott. Erről az időszakról mindig örömmel beszélt, mert ilyenkor olyan dolgokat valósíthatott meg, amiről egyébként nem is álmodozhattak a formatervezők.

Az 1958-as évjáratú Chevrolet Corvette is nagyrészt az ő munkája volt, 1957-től a Cadillac vezető formatervezője volt. 1962-ben a GM személy- és teherautók külső megjelenését felügyelte, 1967 és 1970 között Rüsselsheimben dolgozott, ahol a Adam Opel AG vezető formatervezője volt. Meglehetősen rövid munkássága alatt két igen jelentős autót is készített, az 1968-as Opel GT és az 1970-es Opel Manta A is hozzá köthető. Mindkettővel maradandót alkotott.

Díjazták az általa megrajzolt Opel GT-t Díjazták az általa megrajzolt Opel GT-t

Az Egyesült Államokba visszatérve a GM nagy méretű személyautóinak tervezésért volt felelős, 1977-től a formatervező részleg igazgatója lett. Ezt a pozícióját egészen 1986-ig megtartotta, ekkor nevezték ki a nyugdíjba vonuló Irv Rybicki utódának, ekkor lett a General Motors vezető formatervezője. Harley Earlt és Bill Mitchellt is beleszámítva ő volt a negyedik ember, aki ezt a pozíciót betöltötte, 1992-ben váltotta őt Wayne Cherry, jelenleg Ed Welburn tölti be ezt a tisztséget.

Első maradandó munkája az 1959-es Cadillac volt. Tudják, a hatalmas hátsó szárnyak Első maradandó munkája az 1959-es Cadillac volt. Tudják, a hatalmas hátsó szárnyak

Chuck Jordan filozófiája egyszerű volt: nem akart unalmas autókat látni. Neki köszönhetjük minden idők legnagyobb hátsó szárnyait, amelyek az 1959-es Cadillac modelleket díszítették, a korábban említett Opel GT és Manta A mellett a GM legfőbb formatervezőjeként az 1986-ban bemutatott Omega és az 1991-es Astra formájának megalkotásába is beleszólt. Mégis két legutolsó autójára volt a legbüszkébb, az Oldsmobile Aurora és az 1992-es Cadillac STS (Seville Tourig Sedan) volt számára a legjobb autó. 1992-es nyugdíjba menését követően autós formatervezést oktatott Dél-Kaliforniában. Fia, Mark Jordan jelenleg a Mazdánál dolgozik, mint formatervező.

Egy amerikai találkozón, az általa tervezett Opel Manta mellett Egy amerikai találkozón, az általa tervezett Opel Manta mellett