F1: kemény meló a szabadedzés

2012. július 27. (péntek) Lővei Gergely

Magyarországra látogatott a Formula-1, és az egész sportvilág Londonra figyel. Amíg azonban az Olimpia megnyitójáig még van egy kis idő, Mogyoródon már dolgoznak a pilóták-csapatok.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A pénteki első szabadedzés (10:00-11:30) a legnehezebb a Formula-1-es mezőnynek. A pályán még alig van gumi, ennek megfelelően csúszik az aszfalt, e sorok írása közben például Lewis Hamilton fékezte el egyik első kerekét és szaladt túl egy kicsit a célegyenes végén. Nincs egyedül, mindenki most szokja meg/eleveníti fel a Hungaroringet.


De az ismerkedésen felül már komoly munka is zajlik ilyenkor, hiszen most teszik meg az első kilométereket a háklis Pirelli abroncsokkal éles körülmények között, a mérnökök szorgosan gyűjtik az adatokat. Több másodperces különbségek vannak a a köridőkben, mert van, aki már versenytempóban nyomja – mint például Pastor Maldonado, aki épp most ismerkedett meg a kavicságyban áthajtás szépségeivel -, és vannak olyanok, akik egy-egy kanyarban lassan haladva nézik az íveket. Egy ilyen versenyző miatt választotta a zöldövezetet a a venezuelai pilóta, hiszen arra nem számíthatott hogy a vánszorgó autóval az ideális ívre húzódik le az előtte haladó. Mindenki megúszta a dolgot.

Hogy nem csak a kényelmes körözésről szól a szabadedzés, jól jelzi, hogy ilyenkor is használják a kék zászlót, Felipe Massát is figyelmeztetni kellett a hátulról nagy tempóval érkező Caterhamra. Ilyen az, amikor a feje tetejére áll a világ…

A nagy felbontású képeket tartalmazó, folyamatosan bővített galériát az Autó-Motor Facebook oldalán találják.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
F1: kemény meló a szabadedzés

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/14/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Honda HR-V, Tesla Model S P85D, BMW X5 xDrive40e
  • Bemutató: Audi A4, Renault Talisman
  • Vezetéstámogató újdonságok
  • Teszt: Suzuki Vitara 1.6 DDis AllGrip, Yamaha MT-09
  • Haszonjármű-melléklet: Fiat Dobló Cargo 1.6 Multijet, Iveco Daily Hi-Matic, Volkswagen T6, EvoPro Modulo Electric, Renault Trucks alternatív hajtásrendszerek
  • Használt autó: Iveco Daily autószállító

Időjárás

Budapest

zápor
33 °C
20 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér